Gå till innehåll

Någon duktig Photoshoppare här?


Manneman

Recommended Posts

Någon duktig Photoshoppare här? Har några bakgrunder som ska användas till en mobiltelefon som går i rött.

 

Jag gjorde några tappra försök igår... men jag får det inte att fungera alls, och det beror helt på bristande kunskaper och inte i lathet

 

Jag försöker omvandla dessa två bakgrunder till en annan nyans. Jag har Photoshop CC tillhands men det är så mycket kladdigare än gamla hederliga Elements som jag körde förr.

 

Skulle någon kunna bistå? Jag skulle vilja ha båda i röd nyans. Den blåa finmaskiga vill jag ha i rött och den frostade vill jag ha det blåa konverterat i rött... om det grön/gula i samma bild får en annan färg så är det helt ok.

 

Menar inte att någon ska göra jobbet åt mig... men iallafall berätta hur jag ska göra.

 

Tack på förhand!

 

post-738-0-86039000-1412670383_thumb.jpg

post-738-0-00025400-1412670397_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den övre bilden är nog Photoshops Selektiv färg det rätta verktyget. Där väljer du cyan och ändrar färginställningarna för det färgområdet (minskar cyan, ökar magenta och gul), sedan gör du det i blått, så är du nog på rätt spår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow...snyggt e-son. Ger du den andra ett försök också?

 

Nej, var inte fjäskig nu, den är rätt i tonen, men den skall fade'as ut till mörkare röd, först då blir den snygg.

Han får göra om å hålla på tills han kan det, helt enkelt.  :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur i helsike lägger jag till bilderna till mitt inlägg? Måste jag ladda upp dem någonstans först? Jag fattar att jag inte kan (bör) länka dem från min egen dator, jag menar bara kan jag inte få dem att automatiskt laddas upp till forumet eller något från inläggseditorn?

 

Känns som jag frågat detta förr, antagligen gillade jag inte svaret eftersom jag inte kommer ihåg det. :/

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur i helsike lägger jag till bilderna till mitt inlägg? Måste jag ladda upp dem någonstans först? Jag fattar att jag inte kan (bör) länka dem från min egen dator, jag menar bara kan jag inte få dem att automatiskt laddas upp till forumet eller något från inläggseditorn?

 

Känns som jag frågat detta förr, antagligen gillade jag inte svaret eftersom jag inte kommer ihåg det. :/

 

klicka på citera. Höger hörn -> "växla till full redigiering" -> därefter vänster hörn "klicka för att lägga till filer"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för dessa, Niklas! Jag försökte ytterligare med tips från Er coacher och har även hittat ett betydligt lättare program tack vare e-son. Men ändå får jag inte till det i samma klass som dessa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh det är bara att slita lite hit o dit i olika reglage tills det blir bra. :)  JoWas tips är som han själv säger på rätt spår. 

 

Du är ju grym shoppare du också Marion, eller fick du hjälp med din avatar? :D

 

haha.. jovars, jag skulle shoppa upp mej lite, tänkte först retuschera mej, men såg mest ut som en svullen bäver.

därefter tänkte jag piffa upp sminket lite, såg mest ut som en "glädjeflicka", såg det bidde enkel krigsmålning  :D

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...