Gå till innehåll

Hårddisk som uppträder som DÖD


Recommended Posts

Fick liknande hjälp från någon för några år sedan!

När jag försöker komma åt en extra hårddisk (med massor av musik på) så får jag felmeddelandet att HD:n måste formateras!!!

Vill minnas att det finns ett program eller trix som jag kan använda (var det att återställa tabellen, eller) för att väcka HD:n till liv igen. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick liknande hjälp från någon för några år sedan!

När jag försöker komma åt en extra hårddisk (med massor av musik på) så får jag felmeddelandet att HD:n måste formateras!!!

Vill minnas att det finns ett program eller trix som jag kan använda (var det att återställa tabellen, eller) för att väcka HD:n till liv igen. Finns det någon som kan hjälpa mig?

 

Det felet du har kommer detta program att rädda dej.. 

http://file-scavenger.en.softonic.com/

 

Kör advanced / long scan -> och spara filerna till annan disk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställning på filnivå är krångligt, väldigt tidsödande och kräver ytterligare en (tom) hårddisk, så det bör vara sista alternativet.

 

Ojaa, det är så "krångligt" att det går inte att återställa, tro inget annat. Eson det kallas RAW.. säg efter mej RAAAW..

Sen fattar jag inte varför du skall ändra på allt när du inte har koll?!  Scavenger är avsevärt bättre än Easeus på RAWpart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojaa, det är så "krångligt" att det går inte att återställa, tro inget annat. Eson det kallas RAW.. säg efter mej RAAAW..

Sen fattar jag inte varför du skall ändra på allt när du inte har koll?!  Scavenger är avsevärt bättre än Easeus på RAWpart.

 

Och vad menar du med att betona RAW så mycket?

Jag har sett med egna ögon att med ett partitionsåterställningsprogram kan man ändra RAW tillbaks till NTFS i en enda operation och alla filerna på partitionen finns kvar utan att man behöver göra något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad menar du med att betona RAW så mycket?

Jag har sett med egna ögon att med ett partitionsåterställningsprogram kan man ändra RAW tillbaks till NTFS i en enda operation och alla filerna på partitionen finns kvar utan att man behöver göra något mer.

 

Har man varit inne manuellt i tabellen och micklat bort denna, så går det "switcha tillbaka" till ntfs, men det gäller ju knappast honom.

Det han har råkat ut för, som alla andra, är att läshuvud/sektorer är kass, därav hamnar den i RAW, detta går inte återställa.

 

Och efter man fått ut sin info, skall man givetvis inte lita på disken, den är kass (om du frågar mej)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man varit inne manuellt i tabellen och micklat bort denna, så går det "switcha tillbaka" till ntfs, men det gäller ju knappast honom.

Det han har råkat ut för, som alla andra, är att läshuvud/sektorer är kass, därav hamnar den i RAW, detta går inte återställa.

 

Och efter man fått ut sin info, skall man givetvis inte lita på disken, den är kass (om du frågar mej)

 

I det fallet jag refererade till var det efter en misslyckad ompartitionering som en annan partition blev RAW, inget manuellt micklande. Vad som hänt TS är väl svårt att veta med så lite information. Eftersom det är mycket lättare att rätta till partitionsinformation än att köra Scavenger eller liknande så instämmer jag med e-son att man prövar en partitionsfix först och om det inte går får man köra filräddningsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att man prövar en partitionsfix först och om det inte går får man köra filräddningsprogram.

 

Ojaa, men kan prova med 2,3,4,5 olika program innan man tar det som bevisligen fungerar, man kan ju prova sönder disken, sen blir semesterbilderna ett minne blott. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...