Gå till innehåll

Inloggningsproblem


Mancool

Recommended Posts

Hejsan

 

Kan helt plötsligt inte logga in med PIN kod längre. Jag har PIN kod & vet den är korrekt med alternativet att logga in på det sättet är bara borta. Raden som brukar stå under inloggningsrutan är borta den också. Alltså den där det står: Inloggningsalternativ. Har aldrig varit med om detta förut. Kan endast logga in med lösenord vilket jag för länge sedan glömt bort.

 

Har alltid loggat in med PIN kod. Vore supertacksam för hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett lokalt konto eller ett Micirsoft konto du har på datorn? är det den senare borde du kunna återställa lösenordet via Microsofts hemsida.

Har du flera konton på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej & tack för svar.

 

Det är ett Microsoftkonto. Kan inte återställa det pga att jag helt enkelnt inte använt kontot mer än att logga in med. (Pinkod)

När man ska återställa efterfrågas en massa om kontot såsom: Senaste kontakter du skickat e-post till etc. Använder gmail för sådant.

 

Men hur kan det bara försvinna sådär? Helt crazy.

 

Har googlat och sett att fler haft samma problem. Har använt mig av deras lösningar utan resultat.

Ex. att man håller ner shift när man ska starta om. Då får du ett batteri av val men inget fungerar. Datorn bara startar om och inget händer.

 

Det är ett äkta windows men det är omöjligt att få tag i supporten på microsoft.

 

Finns bara ett konto på datorn.

Redigerad av Mancool
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Även information om att man inte använt kontot till några mejl alls är sånt som kan användas för att verifiera att man är rätt ägare.

När loggade du senast in på en Microsoft-sida med den e-postadressen?

För om det har gått mer än ett år sen kan kontot ha tagits bort.

Annars når du Microsofts kontosupport via formuläret på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-live/id-support där du väljer "Jag har problem med att logga in".

Tänk på att du behöver vara inloggad med ett fungerande Microsoft-konto för att få tillgång till formuläret så du kan använda ett annat Microsoft-konto om du har ett eller skapa ett helt nytt Microsoft-konto på https://signup.live.com/ och se till att det konto som du är inloggad på står som kontaktadress för att undvika problem senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har aldrig loggat in på någon microsoftsida på internet. Har endast använt kontot för att logga in på datorn.

Skapade pinkoden för inloggning för att det var smidigare än ett lösenord.

Allt detta hände efter en uppdatering av windows.

 

Nu har jag skapat en s.k tillfälligt konto på microsoft.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Enligt avtalsvillkoren tas inaktiva konton bort och det är konton som ingen loggar in på under ett år. Tidigare har endast inloggning på en av Microsofts webbsidor räknats, men jag vet inte om det har ändrats i samband med införandet av Microsoft-konton som inloggning i Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning jag heller. Nu har jag skickat till supporten iaf genom den tillfälliga adressen. Personligen tycker jag det är vansinne när de gör på det här viset. Man har köpt en dator med W8 förinstallerat sen helt plötsligt kan man inte använda datorn :mellow: .

 

Tycker f.ö Windows 8 är rena skiten från början till slut. Hoppas 10:an blir bättre annars får man väl gå över till Mac.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du köpt en dator med Windows 8 förinstallerat alltså en märkesdator med s.k (tidigare kallad) OEM licens så finns ingen hjälp att hämta hos Microsoft, då är det din hårdvarutillverkare som står för support.

Läste både om att alternativet försvunnit i och med någon uppdatering och även om att den inaktiverats när datorn anslutits till domän eller man lagt in Exchange profiler som då ändrar datorn säkerhetsinställningar, tror du just nu har 2 (3) alternativ.

 

1. Försöka återställa lösenordet via Microsoft/live och kunna logga in med lösenord

2. Om lösenordet finns lagrat i registret eller datorns filer via tredjepartsprogram försöka läsa ut detta/nollställa.

3. Om eller reparationsinstallation av ditt Windows.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt förinstallerat. Punkt 1 är redan på gång iom att ja skickat mail till microsoft.

Hur gör jag vid punkt 2?

 

Ang ominstallation: Kommer inte åt Bios heller så jag kan sätta så att datorn startar via DVD eller USB drive.

Har testat: shift/starta om, där man får fram en massa alternativ. Inget funkar. Datorn startar bara o och står och snurrar.

 

Ska kontakta Packard Bell.

 

Stort tack för dina/era svar.

Redigerad av Mancool
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...