Gå till innehåll

problem med grafikkort på windows 8


shysstkille

Recommended Posts

Jag har windows 7 men för någon dag fick jag ett meddelande om att supporten ska upphöra på windows 7,vet ni om det är uppdateringarna som slutar att komma ut då?

Jag har ett nvidia gtx 570 och då jag har windows 8 så får jag felmeddelanden ibland som hänvisar till minnet (grafikkortet) och då jag startat nvidia experience så hänger sig allting,vet ni vad det kan vara för fel?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/lifecycle

 

Ang grafikkortet, något felmeddelande, vad står där?  

Meddeladet som jag får från grafikkortet är att det hänvisar att minnet inte räcker till (jag gissar på att det är minnet som är på grafikkortet),det andra är att nvidia experience hänger sig då jag ska starta det programmet för att exempel uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.

 

Om jag nu skulle fortsätta och använda windows 7 efter supporten upphör,innebär det några särskilda risker eller är det ingen fara att göra det?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Mainstream-support upphör har inget att göra med uppdateringar... du kan köra på som vanligt! 

 

Vad har du för dator? Är det en bärbar eller en stationär? Börja med att uppgradera grafikkortet oavsett om det är en laptop eller en stationär. Du ska in på nVidias hemsida för de senaste drivrutinerna i detta fallet... inte datortillverkarens.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...