Gå till innehåll

Problem med Android market


CGD

Recommended Posts

Jag hade tidigare en Sony telfon med ett antal appar som jag installerat via Android Market på datorn. Nu när jag bytt telefon till en Samsung så går det inte. Android market påstår att apparna redan är installerade så det går inte att installera dem nu. Hur löser jag det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går in på appens hemsida via datorn så står det att appen är installerad. Det är den ju nu inte och det är det som är problemet. Men den var installerad på den förra telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du klickar på "Installerad" så ska du få upp en dialogruta där du kan klicka "installera"... i en drop-list står per automatik den telefon du senast använt. Är det inte din nya har du inte synkat din nya telefon med Play via mobiltelefonen ännu.

 

post-738-0-87443300-1415020563_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CGD, den 03 Nov 2014 - 1:49 PM, skrev: CGD, den 03 Nov 2014 - 1:49 PM, skrev:

Om jag går in på appens hemsida via datorn så står det att appen är installerad. Det är den ju nu inte och det är det som är problemet. Men den var installerad på den förra telefonen.

 

Fast du gör det på telefonen istället (i APPEN play butik inte via webbläsaren).  :)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tror att det går att installera från telefonen men jag tycker det är bättre att göra det från datorn. Det är lättare att se och läsa samt att det fungerade bra till den förra mobilen. Min första "smartmobil".

Manneman jag får upp samma ruta som du visar fast det står "Du har inga enheter som appen kan installeras på". Men på ett gråat sätt står både min nya och gamla mobil med men ingen går att välja. Så på något sätt så tror tydligen Android market att jag har kvar den gamla telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är telefonen uppdaterad? Jag menar via Play Market... Även Play Tjänster måste uppdateras, och har du en gammal version så kan det kladda. Play Market's uppdateringar ser du inte...dom sker i bakgrunden när du är inne i Market på mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma sak på Windows Phone. Om jag har installerat en app på min gamla Nokia 920 så står det att jag äger den på min Lumia 630 också.

Men det är inget som hindar att jag installerar den en gång till.

 

Fast det gör jag från marketplace på mobilen.

 

Du kanske kan ta bort din gamla Sony telefon från kontot?

http://www.cnet.com/how-to/how-to-remove-old-android-devices-from-the-play-store/

 

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går till sidan som JoWa rekommenderar är båda telefonerna markerade. Jag markerar då ur den gamla telefonen så bara den nya är markerad. Men nästa gång jag öppnar samma sida så är bägge markerade igen. Skall titta på johnh3's sidoförslag och se om jag kan följa Manneman's förslag.

Uppdatering.

Om jag går till Play butiken och där väljer mina appar får jag upp en hel hög med appar. När jag då väljer att installera någon och tar fram appens hemsida så står där alltid i det gröna fältet, Installerad och därunder står det att appen är kompatibel med alla mina enheter. Om jag trycker där så får jag ju upp en ny ruta. Där kan det då st "Du har inga enheter som appen kan installeras på". Inget annat går att välja. Men om jag väljer en annan app så kan jag där välja vilken av telefonerna jag vill installera appen på och det går att trycka på den gröna Installera knappen. Det kommer då upp ytterligare en ny ruta som säger att appen kommer att installeras på telefonen. Märk att alla apparna var installerade på den gamla mobilen.

Fast det har nu gått några minuter och mobilen är ormstartad men inget är ännu installerat på mobilen.

 

 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...