Gå till innehåll

Ordbehandlingsprogrammet plötsligt låst


Petrax

Recommended Posts

Har haft libre ofiice-ordbehandlingsprogram i ett år, funkat bra. Men nu plötsligt kan jag varken öppna programmet eller dokument jag själv har skrivit. Så här står det i felmeddelandet: "Antingen har en annan instans av LibreOffice tillgång till dina personliga inställningar eller så har den inte frigjort dem igen. Samtidig åtkomst kan leda till att dina personliga inställningar blir inkonsekventa. Innan du fortsätter bör du se till att användaren '' stänger LibreOffice på värden ''. Vill du verkligen fortsätta?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Aktivitetshanteraren (Taskmgr.exe) och kolla om du har några LibreOffice-processer igång. Högerklicka i så fall på dem och välj "Avsluta aktivitet". Detta om LO är installerad lokalt på din dator.

Fast egentligen borde en sådan låsning släppa vid omstart.

Är programmet uppdaterat?

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips :) men inget av dem tycks hjälpa.. Om jag avinstallerar hela LO (för att installera det på nytt), vad händer isf med dokument jag skrivit med programmet?

 

Skall du installera om LO, så avinstallera gärna med hjälp av t.ex. Revo Uninstaller Free, som i "Avancerat läge" hjälper dig ta bort kvarlämnade rester från installationen. Starta om burken innan du installerar på nytt.

 

post-1936-0-40072100-1415347700.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...