Gå till innehåll

[ LÖST ] Meddelande ang webbsida


Lasse B

Recommended Posts

Följande står det.

Den här webbsidan vill köra följande tillägg: Adobe Flash Player från Microsoft Windows.

Detta kommer upp hela tiden ?? fastän jag trycker på Tillåt, så kommer det tillbaka.

Kan inte öppna någon sida, och se med Flash Player ??

Undra om det har med gårdagens uppdateringar att göra ??

Kör med Windows 8,1

Någon som vet ??

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligt problem sen BankID version 6 kom ut på försommaren. Vanligaste lösningen är att på fliken Avancerat i Internetalternativ ändra inställningen för "Utökat kernelläge för 64-bitsprocesser". Näst vanligast är att inaktivera ActiveX-filtrering i kugghjulsmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag bockat i Utökat kernelläge för 64-bitsprocesser, så funkar det att se text tv.

Men däremot funkar det inte att logga in i bank id med sladd. ( Handelsbanken )

Tack ändå.

Jag lämnar det, så får vi se senare vad som händer.

 

Tydligen något problem med uppdateringen KB 297 65 36 enligt bank id support.

Ha det så bra.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

Gjorde det tog bort uppdateringen, men samma problem ändå.

När jag bockat i Utökat kernelläge för 64-bitsprocesser, kan jag se på text tv, men inte logga in med sladd & dosa i handelsbanken.

När jag bockar ur Utökat kernelläge för 64-bitsprocesser, kan jag gå in  med dosa & sladd.

Enligt Supporten på handelsbanken gäller tydligen detta bara Windows 8,1, och man tittar på en lösning.

Men bank id, fungerade inte med den senaste versionen, så man fick en länk att ladda ner en äldre version av Bank id.

Så ser det ut.

Får se om det inte blir en snar lösning, går jag över till Windows 7 igen.

 

Tack för dina tips.

Ha det så bra.

Lasse B

 

 

Detta står på bank Id supportsida ang detta.

En av uppdateringarna (KB2976536) som kom från Microsoft under vecka 46 via Windows Update gör att

BankID säkerhetsprogram inte fungerar i Windows 8.1 64-bits. Det gäller version 5 och 6 av BISP.

Vi vet vad som orsakar problemet och kommer ha en rättningsversion av BISP framme inom kort.

Som en tillfällig lösning kan du avinstallera KB2976536 i väntan på uppdateringen av BISP, via Kontrollpanelen --> Program och Funktioner --> Visa installerade uppdateringar.

 

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bank id, fungerade inte med den senaste versionen, så man fick en länk att ladda ner en äldre version av Bank id.

BankID 6.2.1? Och den äldre version du installerade var 4.19?

 

Troligen är det inte BankID som inte fungerar, utan den tjänst som försökte logga in på som inte är uppdaterad. BankID går över från att vara ett insticksprogram i webbläsaren, till att vara ett fristående program som webbsidan anropar via protokollet bankid://. Alla tjänster som använder BankID måste uppdateras med stöd för protokollversionen av BankID.

 

Använda nya BankID

Testa ditt BankID

 

Detsamma gäller Telias e-leg, där en protokollbaserad (netid://) version av Net iD-klienten dock inte har släppts än.

 

Den stabilaste lösningen nu är Mobilt BankID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobild BankID är toppen. Dock så kan man inte använda det för att logga in på Nordea:s företagsbank..

Men annars så håller jag med!

 

(BankID fungerar heller inte i Win 10 TP, men det kan ju vara samma problem som ovan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...