Gå till innehåll

13% rasister.


Marion

Recommended Posts

Jag är nog rasist har jag fått reda på, skönt att tillhöra nåt "fack"

 

Hur kan Gudrun Schyman och hennes fitte-fjolle-feminsit-gäng i samma stab, ömka så ini basken för islam? De gråter för varje islamist som inte väljer i Sverige och istället hamnar i nåt grannland.

Feminismens motsats måste väl vara islam - eller är jag helt vilsen?

 

Varför klippte dom bort den lilla negertösen i "kalleanka på julafton" när de två kineserna och chaplin fick vara kvar? Och alla andra "vita"?

 

Läste Täppas Fågelberg på sin blogg, han har tydligen börjat snubbla över tiggarna med sin blindkäpp, innebär detta att han "bytt sida"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en Cafétråd och den ger mer utrymme till allmänna diskussioner. Märk väl att jag drar mig inte en sekund för att stänga tråden om det spårar ut och om forumreglerna bryts.

 

Tänk också på att tråden är, för många, av väldigt känslig karaktär och de som deltar är ute på hal is. Och då pratar vi inte om forumreglerna utan en helt annan liga. Ett förtydligande: man blottar sina personliga politiska åsikter ganska ordentligt i denna typen av tråd. Man ska vara medveten om att det kan få konsekvenser utanför detta forum.

 

// Mod  

Redigerad av Manneman
Ja, det behövdes tydligen!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns värre saker än FI,SD eller vem som helst av de andra i politiken och det enl. mig, är dubbelmoral och spelet för galleriet som alla av partierna håller på med.

När man tar bort den lilla negerflickan eller negerbollar t.ex. ska man ta bort Michelingubben också.. så vi inte ger oss på den vite feta mannen, för det skulle verkligen vara förskräckligt, eller hur?

Nä, dubbelmoral och feghet att inte våga ta ställning eller ståndpunkt för sin åsikt av rädsla för att bli kallad det ena eller det andra är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du jobbar proaktivt Manneman :)

 

Jag tar det som en komplimang, Nicklas...

 

Jag har inga problem att delta i diskussionen över huvud taget. Så länge vi håller den på en rumsren nivå. Och helt ärligt så är detta något som personligen jag brinner för.

 

Jag arbetar med "nysvenskar" och jag har flera nära vänner som inte är svenskfödda. Och vet ni? Dom berättar att dom skrattar åt oss... Dom tycker den svenska rädslan för att bli kallad rasist är hysteriskt kul. Det är inget nysvenskt påfund som gör att vi drar öronen åt oss när det gäller pepparkakor, chokladbollar eller Kalle Anka på julafton... det är vi själva som är så sanslöst rädda för att säga eller göra fel och få en stämpel som rasist. Och tro inte för en sekund att våra nya medborgare ligger på latsidan... det är klart att dom passar på att utnyttja situationen. Jag menar... vem hade INTE gjort det? Men det är inte dom som ligger till grund för att det blivit så här, det är vi själva.

 

För mig började denna röran när mina barn inte längre fick fira skolavslutningen inför jullovet i kyrkan. Skolan tyckte det var onödigt då över 30% av eleverna inte hade svenskt ursprung och att utföra en kristen skolavslutning i kyrkan ansågs som provocerande. Detta är över 10 år sedan och det var vid den tidpunkten som jag började väsnas. Idag är klimatet helt annorlunda och samma protester hade inte kunnat genomföras utan att man hade fått stämpeln på sig... rasist.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns värre saker än FI,SD eller vem som helst av de andra i politiken och det enl. mig, är dubbelmoral och spelet för galleriet som alla av partierna håller på med.

När man tar bort den lilla negerflickan eller negerbollar t.ex. ska man ta bort Michelingubben också.. så vi inte ger oss på den vite feta mannen, för det skulle verkligen vara förskräckligt, eller hur?

Nä, dubbelmoral och feghet att inte våga ta ställning eller ståndpunkt för sin åsikt av rädsla för att bli kallad det ena eller det andra är värre.

 

MIchelingubben har en gång i tiden varit svart.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bibendum#cite_note-3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för många, av väldigt känslig karaktär och de som deltar är ute på hal is.

Och då pratar vi inte om forumreglerna utan en helt annan liga.

 

// Mod 

 

haha, du är ju för himla rolig magnus, här slår reptilhjärnan på och du pekar med hela handen.

Du postar ett citat hämtat från vår kära politiker ala PK-eliten med vänsterpatrasket journalistkåren i hasorna.

 

Sedan gör du ett lappkast (och som tur är och räddar upp situationen) i inlägg #8 och säger: "ärligt så är detta något som personligen jag brinner för".

 

Detta är ett fenomen som tyvärr är vanligt, att prata med kluven tunga. Vi vet ju vilka som tabubelagt ämnet, det som är tragiskt är att tabun fått sånt starkt fäste. Många knyter näven i byxficken osv..

 

Hur många har blivit av med faceboksvänner för denna fråga? vad jag misstänker så finns det en "rörelse" där det gäller att markera kraftfullt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, November 14, 2014 - Bara för att...
Gömd av Manneman, November 14, 2014 - Bara för att...

Tack Manneman!

 

Vad tackar du för? Att mod skulle kasta tråden?

Är du en såndär kille som kastar ut folk från din facebookslista för dom "tycker fel"?

Länk till kommentar

Nähä du, Marion!

 

Där får du mig inte! Jag satte gränserna i mitt första inlägg så det inte blir grisigt pga dåliga ordval och smutskastning. Jag kommer möta inläggen i denna tråden precis som i alla andra. Och som du ser så har tråden inletts med gränsfall där könsord används. DÄR satte jag gränsen.

 

Jag ser denna debatten som "omvänd rasism"... där vi blir anklagade av våra egna för att värna om det vi anser som tradition. Men om det blir en massa namnkallande och rena påhopp så viftar jag med min moderatorpinne så det visslar om det!

 

Debatten i sig själv har INGET med min roll som moderator att göra!

 

Edit: Har förtydligat mig i inlägg 4

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar det som en komplimang, Nicklas...

 

...

 

det är vi själva som är så sanslöst rädda för att säga eller göra fel och få en stämpel som rasist. 

 

 

Det var det menat som också. 

 

Det är skrämmande att det finns så många svaga själar som inte har förmåga att tänka själv och rationellt utan blivit hjärntvättade av många politiker och media. Religion ersätts med PK.

Med dagens skeva användande av begreppet rasist ser jag inte varför man skulle vara rädd att bli kallad det, det betyder ju inget längre. Jag är mer bekymrad över att begreppet så totalt urholkats att det inte längre går att sätta någon etikett på de som faktiskt är rasister, de är nu bara en i mängden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer bekymrad över att begreppet så totalt urholkats att det inte längre går att sätta någon etikett på de som faktiskt är rasister, de är nu bara en i mängden. 

 

Du tog orden ur mun på mej, ofta tänkt samma.

När vi pratar om trollen kom denna idag. En "färgad" som blivit kränkt - fallet provades i domstol två ggr. men afro-afrikanen verkar inte ge upp.

post-6485-0-45725300-1416007568_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig artikel Marion, den sätter fingret på hur förlöjligad hela denna på många sätt viktiga fråga blir av all fanatisk PK-het. Och anmälaren i fråga är förmodligen en sådan som Manneman nämnde tidigare som inte är sen att utnyttja situationen. 

 

Jag ser mig inte som rasist i min omoderna tolkning av begreppet, men jag kan erkänna att jag är väldigt generaliserande och fördomsfull när jag tänker neger. De spontana associationerna jag gör är nämligen sköna roliga människor, mer atletiska än genomsnittet och ofta väldigt snygga. En bild som ju inte alls stämmer in på många som då helt oskyldigt blir insorterade i denna nedvärderande kategori, shame on me. Å andra sidan gör jag exakt samma associationer när jag tänker svart/mörkhyad människa, komplicerat. Jag borde kanske inte tänka på dem alls. Eller borde jag tänka Michael Jackson? King of pop, dansguden, vitast av alla svarta, ja det kan väl ingen se som negativt? Kan jag känna mig trygg om jag på arbetet säger "Titta jag är här. Jag sitter här med två Michael Jackson"? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Jackson, ja, som genomgick en hudfärgsändring och gjorde låten Black or white. I sagda låt från 1991 finns texten “I’m not gonna spend my life being a colour”. Och ändå delas människor in i grupper just efter sin (hud)färg. Medan neger (spanska, portugisiska negro ’svart’) fastnar i censuren och närmast förbjuds, är det ingen som reagerar på att en del av världens befolkning kallas ”svart” utan att deras hudfärg har någon som helst relevans i sammanhanget (och mycket sällan är svart). ”Barack Obama, USA:s första svarta president” – låter det bekant? Det är ordet neger som inte tillåts, medan ett ord på annat språk med samma betydelse är fritt fram att använda för att gruppera människor på samma grund (hudfärgen). Betydelsen spelar ingen roll, inte heller den människosyn som ligger bakom uppdelningen av människor efter färgen på deras hud, uppenbarligen.

 

Lyssna nu på denna klassiker, med negrer, rödskinn och gulingar, och den insiktsfulla texten ”vad svårt det blir ju mer man lär sig” (om världen och människorna), innan censuren slår till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA:s första svarta president” – låter det bekant? 

 

Ojaa, och tydligen får man kalla Obama för svart. "är man stor å stark så får tåla man detta" typ?!

Man kallar absolut inte "negern den svenske medborgaren" för "svart" - då blir det polisanmälning.

 

"Tiggare" har blivit ett skällsord på bara ett halvår, detta är nervärderande och dessa skall kallas "EU-emigranter",

då kan man ju fråga sej hur blir man tiggare idag, och vad gör en sådan?

 

"Zigenare" umgicks jag med som liten, ordet fungera hur bra som helst, till idag då. Nu heter dom Romer.

 

Nu till det intressanta:

Ordet "BÖG", var ett skällsord för tio år sedan, användes som "djävla bögdjävel". Media ihop med RFSL ville banna ordet, dessa skulle kallas homosexuella. MEN nu gav sej bögarna själva in i leken. Ordet "homosexuell" lät kliniskt och sexistiskt, så bögarna gick helt sonika ut med: "kalla oss bögar" - såå det kan bli 

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Våra färgade kompisar äter min dotters goda negerbollar med nöje. Dom gillar!  :D

Vilket ord använder de färgade, negerbullar eller chokladbullar?

 

Undrar om där är någon färgad som någonsin har känt sig förolämpad pga ordet negerbullar? I amerikanska filmer brukar ju ordet "nígger användas ofta, ordet kanske inte har så negativ stämpel där som motsvarande svenskt ord har här.

 

Det är konstigt att bruna bönor fortfarande får heta bruna bönor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är konstigt att bruna bönor fortfarande får heta bruna bönor.

 

Ännu konstigare är att PK-maffian fortfarande tillåts förvanska svenska språket efter eget godtycke... för att inte tala om hur i he...te dom kan få fortsätta sin åsiktspolisiära propagandaverksamhet.

Jag vet... svåra ord de där sista, men läs dom gärna flera gånger och lägg själv in särskrivningar på önskad plats så går det nog att förstå.  ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, December 2, 2014 - Ingen anledning gavs
Gömd av Manneman, December 2, 2014 - Ingen anledning gavs

Av dagens läckta mail ser det ut som att SD fäller regeringen, blir detta bra eller dåligt måntro ?!

Att stollepartiet (MP) kommer att tappa makten oavsett vilken väg Löfven tvingas ta - det är bra tycker jag iaf   :)

Länk till kommentar
Postad · Gömd av Manneman, December 2, 2014 - Ingen anledning gavs
Gömd av Manneman, December 2, 2014 - Ingen anledning gavs

Socialdemokraterna gav bort 4 regeringsplatser mot att de får stöd av mp. Tidigare S-regeringar har inte alls varit lika givmilda. Vad hade hänt om de inte fått dessa platser i regeringen? Saknar inte mp om de åker ur regeringen.

Länk till kommentar

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...