Gå till innehåll

Jolla Tablet


e-son

Recommended Posts

Det är bara att hoppa på tåget. Den lär inte bli billigare än nu. De första tusen var slut innan jag ens öppnat mejlet med förhandsbeskedet.  :)

Har ju haft telefonen i snart ett år, och jag kan lova att jag inte byter bort SailfishOS, om dom så dränker mig i alternativa telefoner. 

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering...

 

Thank you for a rocking start!

We have reached our goal in a little over 2 hours - the #JollaTablet is happening! Our heartfelt thanks to each and every one of you who have contributed.

The first two batches of Jolla Tablets are sold out, and we have introduced the next batch of 2000.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har ju haft telefonen i snart ett år, och jag kan lova att jag inte byter bort SailfishOS, om dom så dränker mig i alternativa telefoner. 

 

eson lova att inte explodera nu, haha..  men jag blev nyfiken och googla lite på jolla/sailfish, (läste om den på tre ställen)

"Den är medioker och inte bra för nån" - står det sammanfattat, vad har du den till? Dörrstopp kanske, för den är rätt tjock

 

 

Citat IDG:

" Sailfish är ett på vissa sätt alldeles underbart operativsystem att använda. Men du kan inte använda det till särskilt mycket.."  http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.558533/jolla-uppstickare-med-eget-system

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, 150.000 Jolla-fans har naturligtvis helt fel, och en blasé teknikreporter som kladdat på jollan i hela 30 minuter (samtidigt som han kramar sin iPryl hårt), är förstås expert. Förövrigt är det inga problem att hitta liknande uttalanden om vilken jäkla lur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, 150.000 Jolla-fans har naturligtvis helt fel, och en blasé teknikreporter som kladdat på jollan i hela 30 minuter (samtidigt som han kramar sin iPryl hårt), är förstås expert. Förövrigt är det inga problem att hitta liknande uttalanden om vilken jäkla lur som helst.

 

Iofs. Håller med dej till 100, de här folket på tidningarna som tillhör sekten av macvärlden har redan förverkat sin röst.

Filmsnutten på IDG där han visar telefonen är katta-fuckin-strof, han lägger 75% av tiden på att installera systemet?!

 

Men kort å gott, den är liksom "rootad och öppen" då, så man kan forma den hur man vill.?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den snart här! Min första surfplatta... :)

 

Surfplattan ja.. det hände mej en liten komisk grej häromdagen.

 

 

Jag tog hem en platta, en ipad (rys).. jag gilla aldrig den, och den hamna fastklämd i soffans armstöd.

Därefter koppla jag in en liten dator till TV'n, för att kolla svtplays missade program.

Denna lilla burk fjärrstyrde jag från soffan med keyboard, men även det var lite fippligt.

 

Så kom jag på.. aha.. nu kanske jag får nytta av ipaden å kan fjärrstyr datorn med hjälp av den, sagt å gjort.

men då.. då fick jag in "windows" på surfplattan, ratta in rätt kanal låter det som.. haha.. så då huxflux blev surfplattan intressant och jag slipper både ios & android och kan göra precis vad jag vill utan å bli låst.. bra va?  :)

post-6485-0-07584000-1416684592_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...