Gå till innehåll

W7 starter


bonusvita

Recommended Posts

..Men varför använder du inte xp då?.. Du skulle ju kunna skaffa "PcAnyware" och fjärrstyra den med, om du ändå får supporta en gång i veckan menar jag. Med PcA kanske det räcker med en gång i månaden istället. Fast hade det varit jag, hade jag nog hälsat på min gamle far en gång i veckan om jag kunnat.. bara för att vara social.

 

PcAnyware är enkelt och faktiskt ganska bra. Om han, din far alltså,inte använder den till några speciella extravaganta saker utan håller sig till porrsurf och liknande :rolleyes: funkar det med xp fortfarande. du ska dock välja en annan webläsare än internet Explorer eftersom du inte kan använda de senare modellerna av den utan får nöja dig med en gammal där med.

 

Har du ingen xp.. kan du få en av mig..

 

Edit.. Med ett litet registerhack kan du fortfarande få säkerhetsuppdateringarna...

http://www.zdnet.com/registry-hack-enables-continued-updates-for-windows-xp-7000029851/

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att ge min far en ny dator,,, hah,,, Fan jag ber om problem i det läget! Det är illa nog att jag måste upp o städa hans dator en gång i veckan för att han har klickat på allting som går att klicka på och valt en massa konstiga program att installera i sin dator.

 

Som jag uppfattar det, får du problem hur du än gör, men en sak är säker... med en Linux-dist kan han klicka bäst han vill. Ytterst lite, om ens någon, skadlig webbkod påverkar Linux. Några program utöver de som är tillgängliga i programhanteraren, kan han inte heller installera.

Problemet för dig, blir att visa honom hur han surfar med Firefox eller Chrome, för Internet Explorer finns inte till Linux.

XP är definitivt sämsta alternativet, med ett sådant surfbeteende.

 

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för min far är grymt snål, han är så snål, så att om jag köper någonting till honom, så kräver han att han skall betala det,

 

haha.. visste väl det fanns en snåljoppe. Du får sno SD's citat.

"Tomten kom med en ny dator till dej - PÅ RIKTIGT"

 

Sedan finns det nån manisk mani, alla datorer i hemmet skall vara "skyddad till tänderna", ser detta ofta härinne, vissa har tom virusprogram som hobby. Har själv en f.d svärfar som surfar in toolbars, addons osv. vem bryr sej om att städa den? ingen! Så länge han kan läsa aftonbladet å lägga sin patiens så funkar det. Du får komma ini 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova Linux utan att installera  på pc .

www.pendrivelinux.com

Prova med yumi -  multibot   . Kan då ha olika Linux på samma usbsticka . 4 eller 8 gb usb ok .

Linux körs från usbstickan vid uppstart . Ändra i bios att " cdrom"  öppnas först

förmodligen även trycka på esc vid uppstart .

 

Nämner bara  kort utöver övrigt i inlägget

 

Kan det inte vara nåt fel på acer-pc eller felinställda

säkerhetsprogram ?

Om acer köptes ny borde inte vara fel , om begagnad

en recovery borde göras .

 

Jag använder ibland 10tums asus pc med win7 starter .

Det upptar ca 30 gb av 120gb hårddisk .

Sålänge  inga flera  filmer sparas  räcker det länge .

Har aldrig haft problem med den .

dock måste uppdateringarna följas upp , det kan ta lite tid

med mobilt bredband har jag märkt .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej, jag har återinstallerat w7 starter på datorn.

Och tydligen så efter alla uppdateringar som tog en jäkla stund, så har även funktionen med 3 program igång samtidigt försvunnit, men fortfarande ingen egen bild på skrivbordet, och inte kan man döpa om genvägar och en massa annat konstigt. Brandväggen är MS egna och virusprogrammet är avast, officeprogrammet är libre och musikprogrammet är songbird...

Återstår att se hur framtiden utvecklar sig. Så jag börjar med detta steg, funkar det inte så får jag väl försöka med någonting annat, typ en linux installation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med stater finns inte de funktionerna..vilket är en av nackdelarna. Vill man ha egen bakgrundsbilder finns två alternativ, byt originalet till din bild..andra alternativet är tredjepartsprogram för ändamålet och det är surt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...