Gå till innehåll

Momsfaktura


Gå till lösning Löst av bonusvita,

Recommended Posts

Nu lägger vi ner! Börjar tröttna på detta riktigt ordentligt! Anledningen till min anmärkning? Här:

haha.. är detta ett i-landsproblem

Men det är väl lätt att det blir en viss byråkrati, men den energin du lägger på detta är nog mer anmärkningsvärt?!

Sedan att ett ditt "företag" duttar med en månads-prenum på småpengar är mer förbryllande.

 

 

Jag fick ett antal anmälningar om DITT inlägg Marion! Något som uppenbarligen behöver förtydligas, med tanke på vidare inlägg i tråden?! 

 

??

Men hallo, det var ju e-sons inlägg du inte gilla, eller?

 

Lyssna här nu, folk postar hit in för de inte kan eller gör fel.. och inte kan osv.. okej?

Man måste väl få förklara när nån gör fel? och varför.. Jag tycker det är anmärkningsvärt och förbryllande utan att det bryter mot reglerna. Jag förslog konstruktivt; ändra prenumerations-tiden.

 

Att sedan någon lägger så stor vikt på ett papper/momsfaktura, och kallar MS för "miljötjuv".

GSB, föreslog papperinsamlingen, vilket är det rätta svaret.

 

Det vore rent tjänstefel av microsoft att inte skicka ut denna, det tillhör rutinerna, och framförallt företagskund.

De kan säkerligen inte heller ställa om hela "brevparken" med miljoner kunder för att tillgodo ett önskemål, det väljer nog hellre att ta bort honom.

 

Sen är det riktigt osmakligt att se "en person" trycka på "gillaknappen" i de två inläggen där en reprimand utdelas. Tvi vale!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??

Men hallo, det var ju e-sons inlägg du inte gilla, eller?

 

Lyssna här nu, folk postar hit in för de inte kan eller gör fel.. och inte kan osv.. okej?

Man måste väl få förklara när nån gör fel? och varför.. Jag tycker det är anmärkningsvärt och förbryllande utan att det bryter mot reglerna. Jag förslog konstruktivt; ändra prenumerations-tiden.

 

...

 

Sen är det riktigt osmakligt att se "en person" trycka på "gillaknappen" i de två inläggen där en reprimand utdelas. Tvi vale!

 

Jag lämnade en moderatorkommentar utefter din ohyfsade framtoning i ditt första svar... detta efter att ett gäng anmälningar kom in. Jag tog däremot inte bort ditt inlägg.

 

Efter det postade jag själv i tråden som medlem... inte moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Då skall det nog vara löst detta ärende. Jag har kontaktat bolagsverket och avregistrerat mitt företag den vägen.

Det är bara enskilda firmor som bär egennamn, som går att starta hos och därmed även avregistrera hos skattemyndigheten. Och det var det jag gjorde då år 2003, jag vände mig bara till rsv.

Men hos bolagsverket har jag nu avregistrerat bolaget som fortfarande låg aktivt. Nu kan det dock ta en tid innan alla offentliga register har uppdaterats, men troligtvis så har så skett inom 1 halvår.

Men det var tydligen här problemet låg, något som jag var fullständigt omedveten om.

Men jag har ändå skickat in min kommentar och kopia på momsfakturan till MS idag med snigelpost, så jag kanske får ett svar från dem också, och problemet vore då löst!

Men jag tackar för all hjälp!

 

P.S.

Sedan så tillhörde inte jag nån av dem som anmälde Marion, jag visste inte att man kunde göra det.

Men jag säger det igen, jag tog illa vid mig av Marions svar och tykna sätt.

Och nu vet jag hur att agera om situationen uppstår igen, med denne medlem eller annan medlem. Helt enkelt anmäla via pm till moderator!

Man lär sig mycket på en dag eller två, om man bara är uppmärksam,,, ;)

 

Edit:

Och jag kan väl kanske ta bort mina gilla-markeringar på reprimanderna som gavs, men jag ställde en ärlig fråga som jag inte visste svaret på.

Och i min principfasta värld så fick jag bara idiotier tillbaka. Och när då en moderator ger en reprimand och därmed på sätt och vis ger mig rätt, då gillar jag det!

Hur kan det vara fel...?

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...