Gå till innehåll

Hittar inte vissa mappar


Hans42

Recommended Posts

Efter att ha installerat en ny router, ASUS RT-N65U, och anslutit en NAS, innehållande Mina Dokument,i USB3 uttaget i routern, så hittar jag inte ett par mappar.

När jag försöker installera ny mapp och döpa denna till en av de förlorade mapparnas namn, får jag frågan om jag skall sammanfoga den nya mappen med den gamla. Den gamla finns tydligen, men kan inte upptäckas av mig.

 

Märkligt. Jag har markerat "Visa dolda mappar" i Mappalternativ i Kontrollpanelen. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu anslutit aktuell NAS , WD MyBook, direkt till min dator, så hittas alla filer.Bra, men konstigt att de inte var synliga när MyBook var anslutetntill routern.

 

 

- - - - - - - -

 

Nu har jag upptäckt i manualen att USB3-anslutningen i routern klarar max 2Tb disk. Min MyBook är på 3 Tb.  Detta måste vara förklaringen till att en del mappar var dolda.  Gissar jag.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://event.asus.com/2009/networks/disksupport/

Verkar som den bara stöder 2TB om du använder FAT32, NTFS 3 TB endast läs eller skriv möjlighet.

 

Så beror som du säger troligtvis på begränsningar i routern.

 

Är hårddisken NTFS eller FAT32?

Är den uppdelad i en eller flera partitioner? står ju att den stödjer upp till 8 partitioner och "Disk Format & Maximum Partition Size:" är 2 TB med FAT32, vad händer om du gör 2 partitioner av disken och försöker ansluta den? 2 och 1 TB eller 1.5 TB x2?

 

alternativet är ju annars att använda ett annat filsystem EXT2/3/4 som egentligen är Linux/unix filsystem som Windows utan tillägg inte kan hantera.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...