Gå till innehåll

pc är ok, men plattan seg, varför


Recommended Posts

Gomorron på er så här på årets första dag !!

Grunnar på om det är nån inställning som jag kunde förbättra ?? Jag har internet via parapol och routern står ett par meter ifrån mej. Inga problem där...

Så snart jag öppnar min lap top så är den genast uppkopplad. Plattan däremot är det segt med. Den tjatar om att den hämtar adress, bla bla bla... och är trist. Samtidigt som den när den väl är uppkopplad gärna automatiskt stänger ned sej.

Nog moste det finnas nån inställning på plattan som jag missat ?? (Acer- Iconia TAB) ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen är det din router som tar tid på sig om den inte ger ifrån sig nån adress.

 

Antar att det är en Android platta? i så fall gå in på inställningar, Wi-Fi, avancerat och kika på inställningarna där, t.ex "Behåll Wi-Fi vid viloläge" kan du prova att ha på, prova om Wi-Fi optimering på/av gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hittar inget avancerat, tycker mej ha tryckt på alla knappar, men inte hittat nåt avancerat :wacko:

Nåt om optimering hittar jag inte heller

 

Redigerad av Sandstone50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det som sagt är en Android platta, vilken android-version?

 

Om du är i Wi-Fi och sen om du har de 3 punkterna längst ner i hörnet 3 vertikala) annars är det knappen som motsvarar dem.

 

Android 4

advance-wifi-android.jpg

 

Android 3

advanced-wifi-setting.png

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gomorron, fortsätter på samma tråd eftersom jag inte begriper varför det ska ta så lång tid innan plattan "kopplar upp sej" ??

Status - erhåller IP adress... tjatar den om länge innan det händer nåt. Detta trota att jag sitter ett par meter från routern.

Kan man verkligen inte göra nåt åt detta ??

Vad ska jag vara uppmärksam på i sammanhanget om jag köper ny platta/dator ??.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare så tror jag det beror på din router, eller gör det någon skillnad om du startar om plattan eller försöker på annan plats om det nu skulle vara plattan som har dålig prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Rotern är ju ok för telefon och dator, det är ju därför det är så ittiterande att plattan inte går igång, men NU håller den sej alert även om jag lägger den ifrån mej ett tag, vilket ju är en fantastisk förbättring.

HUR kollar jag prestandan på plattan ??

Redigerad av Sandstone50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...