Jump to content

[LÖST] Uppdatering för Windows XP (KB900485)

Belsebub

Recommended Posts

Jag fick den uppdateringen idag. Jag har kollat upp den på microsofts hemsida. Men jag förstår ändå inte vad den fixar till för något:

Installera den här uppdateringen om du vill lösa ett problem som medför att du får ett felmeddelande om "stoppfel 0x7e i AEC.SYS" på en dator med Windows XP Service Pack 2. Felet kan uppstå under start eller efter det att systemet har startats. AEC.SYS är drivrutinen som annullerar akustiskt eko. När du har installerat den här uppdateringen måste du kanske starta om datorn.

Någon som kan förklara i klartext?  ???

Hej

Då och då kan du få en BSOD (blåskärm) i uppstarten eller precis i början då du startar din dator, med "stoppfel 0x7e..." som beror på AEC.sys. Även om du inte använder Windows messenger som filen är kopplad till så kan du få problemet.

Jag har haft sådana bsod's då och då, och för mig har det inte blivit någon mer sedan uppdateringen för två dagar sedan.

Hoppas att du är nöjd med svaret...

aha! ja jag har haft problem med att jag är tvungen att trycka f1 när jag startar om datorn varje gång. pga. något fläktproblem. men det ÄR inte fel på fläktarna. slapp trycka på f1 denna gång när jag startade upp datorn. för hoppningsvis är det problemet löst nu =)

Tack för svaret!