Gå till innehåll

Är Apponic en trovärdig sida?


Recommended Posts

Jag saknar det gamla Microsoft Picture Manager, som tidigare ingick i Officepaketet men gör det inte längre. Det finns inte längre hos Microsoft.

 

Nu hittar jag en sida på nätet med gratis nerladdning av Picture Manager. Sidan eller företaget (?) heter Apponic. Jag upplever deras sida som användarovänlig och lite stökig och jag känner tveksamhet inför sidan.

 

Är det någon här som har erfarenhet av Apponic och deras erbjudanden? Kan ni rekommendera Apponic?

 

Jag har Win 8.1 och Office 365 (köpt upplaga) samt Internet Explorer 11.

 

Jag kan tillägga att jag har installationsdiskarna för Win 7, där Officepaketet med bl.a Picture Manager ingår, men har blivit avrådd från Microsoft från att försöka installera det eftersom det kan saknas vissa funktioner i Win 8.1 som skulle jobba ihop med Picture Manager. Så sa dom till mig. Dom föreslog i stället dom medföljande bildprogrammen som fanns i Win 8.1, men dom kommer inte ens i närheten av hur behändigt och enkelt Picture Manager är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det här är en lösning för dej. Det ingår i något som heter Share Point Designer 2010 och det finns att läsa om och ladda ner på nedan angiven sida. Den verkar t.o.m. gå att installera och få att funka i windows 10 betan.

Hur det är i windows 8.1. vet jag inte eftersom jag inte har testat. Men funkar den i windows 10 så borde den även göra det i windows 8.1.

 

http://www.experts-exchange.com/Software/Office_Productivity/Office_Suites/MS_Office/A_12697-How-to-Install-Microsoft-Office-Picture-Manager-in-Office-2013.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog inte lita på Apponic..

För övrigt är väl "Picture Manager" en del av office paketet och om du skulle ladda ner det så skulle det väl vara att jämställa med piratkopiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

företaget Apponic, ger på virustotal.com 2 sidor av 61 ser det som en "malware sida"

 

norton listar den som ren.

 

Men eftersom microsoft sannerligen har viss copyright på programmet och att de valt att ta bort det som nedladdning från sin sida, ställer mig lite tveksam om det är seriöst. Men visst kan man ladda ned det och se kolla med antivirusprogram om den är en ren fil.

 

mvh alex

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl rekommendera, WOT = Web Of Thrust. Där ser man om sidor är, röda, gula eller gröna! Finns att hämta här. www.mywot.com

Visas sidor gröna, kan man lita på dessa, annars, låt bli eller kör på!

PS: Om jag har fel om detta, så rätta Mig! DS:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg. Så här bra slutade det. Jag gick vidare på förslaget från Turbopump. Men jag Googlade på Share Point Designer och kom direkt till Microsofts svenska sida. Därifrån laddade jag ner det. Och troligen (?) eftersom jag redan har en betald version av Office 365 så blev det installerat utan några motfrågor eller prat om pengar etc. etc. Det enda jag irriterade mig på är Microsofts "inflation" i koder och lösenord. Man skulle ha dubbla lösenord och koder. Tillfälligt hoppas jag (?) och det var lite jobbigt med mail fram och tillbaka. Och jag använder inte mobiltelefon som dom erbjuder sig att skicka svar på.

Men nu finns programmet Microsoft Picture Manager i datorn. Jag har verkligen saknat det. Det var lite annat också som jag inte har hunnit titta på ännu, men det känns som det gamla Power Point. På jobbet ville dom att man skulle lära sig det för att kunna göra snygga overheadbilder. Något jag aldrig har behövt göra.

Ni som har lite erfarenhet, är det en modern version av Power Point?

Att Aponic var en virusrisk var ju lite skrämmande. Det kändes inte rätt på något vis när jag tittade. Och jag fick ju bekräftat detta också. En bekant ville ha ett bra bildprogram. Det var så jag började titta på det här i går kväll. Jag föreslog Picture Manager. Han hittade då detta på Apponic. Han började ladda ner det, men helt plötsligt stannade hans Officeprogram. Då avbröt han allt och fick i stället göra en återställning av datorn. Och det var ju tur att han inte kom längre. Nu skall jag föreslå honom min länk i stället.

Tack för ert engagemang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...