Gå till innehåll

Slimma VISTA för ökad fart & prestanda... ?


2stroke

Recommended Posts

Testa och kör Windows update (kontrollpanelen) om du inte redan har gjort det .

Det har jag gjort.

Finns inga fler att hämta.

 

Provade att installera PCDECRAPIFIER men det går inte då det säger att man måste ha IE9 som minst.

Vad göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hittade var jag laddar ner IE9, men då jag försöker ladda ner det så säger datorn ifrån att jag måste ladda ner SP1 och SP2 före.

Men varför har inte de båda redan instalerats då datorn stog och gjorde 173 uppdateringar efter ominstallationen ?

Samt att då man går på Windows Update så säger den att inga uppdateringar finns !!

 

:wacko: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax innan W7 släpptes hade jag fått någorlunda ordning på Windows Vista. Men när 7:an kom och installerades var det ändå ett stort WOW i jämförelse. Nu kör jag 8.1, med ett par tredjepartsprogram/tillägg som gör att det ser ut som, och fungerar som, Windows 7/Vista. Mycket snabbare och stabilare trots att jag har använt samma dator i åratal. Klart värt den tusenlapp en OEM-licens kostar. Levde jag på budget skulle jag svälta mig fram till den tusenlappen :-)

 

/ B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har inte haft igång datorn medans jag väntat på att få RAM minnen så att jag maxar vad moderkortet klarar,

men nu är det gjort så nu har jag 2.0 GB i RAM minne och dessutom lite snabbare minnen.

 

....Men när jag ska ställa in BlackVipers inställningar så förstår jag inte riktigt vilket alternativ jag ska välja:

* DEFAULT Home Basic

eller
* "SAFE"

 

Kan någon förklara för en nybörjare som jag ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safe . Läget körs fler processer inläsning av fler program/processer sker vid ex start av datorn. Default skulle jag testa först fungerar datorn som den ska i detta läge då behåll den i detta default läge.

Omvdatorn börjar krångla så byter du till safe läget

Du har även ett alternativ som heter tweaked. Där det optimerar vista 'ännu' mer strikt vilket kan ge mer märkbart snabbare system. Men som alltid när du väljer dessa inställningar

Så får man först se om allt fungerar som tänkt.

Om att ställa in blackviper vista se tips råd på denna länk som komplement

http://www.blackviper.com/service-configurations/black-vipers-windows-vista-service-pack-2-service-configurations/

Mvh alex

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

 

FRÅGA. Gäller allt detta som uttrycks äv stationär dator med Vista installerat?

Tack på förhand för detta forum

Det gäller för Vista och antagligen också för W7, liknar det återställningsfönster som kommer upp på min egen dator med W7. Man brukar inte behöva gå omvägen vi Bios, behövs nog bara när någon har stängt av funktionen av säkerhetsskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...