Gå till innehåll

Här är 10 saker Microsoft måste fixa i Windows 10


si3rra

Recommended Posts

PC för alla publicerar en artikel om 10 saker Microsoft måste fixa i Windows 10.

 

http://www.idg.se/2.1085/1.604596/har-ar-10-saker-microsoft-maste-fixa-i-windows-10

 

Mycket får man "lära sig" som att Windows 8 och 8.1 är olika (operativ?)system det ena för pekskärmar och det andra för klassiska datorer.

Tydligen så är Windows (operativsystemet) konkurrent till Ipad (surfplattan och inte iOS), och tydligen så måste man kunna köra gamla (riktigt gamla) program i Windows 10 om det ska bli succé får vi snart köra 16 bitars program på 64 bitars cpu? :)

Sist men inte minst så är WIndows 8 en möglig bulle enligt artikeln :)

 

Vad säger ni?

 

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket får man "lära sig" som att Windows 8 och 8.1 är olika (operativ?)system det ena för pekskärmar och det andra för klassiska datorer.

 

Jag tolkar det lite annorlunda, han menar att w8 och w8.1 är två operativ i ett, ett för pekskärmar och ett för klassiska datorer i samma operativ. För övrigt håller jag med det han skriver. W8 utan startknappen var det dummaste MS kunde göra och det verkar som de själva förstått det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första versionen av Windows 8 var lite otympligt. Men i och med 8.1 kan man anpassa den lite.

Så jag har inga problem med den.

 

Läste en artikel om att Windows 10 boostar försäljningen:

http://www.idg.se/2.1085/1.604472/nya-windows-boostar-pc-marknaden

 

Windows 10 finns för det första inte förinstallerat i laptops/desktops ännu så det var en lite konstig slutsats. :)

Jag skulle tro att det blir rätt sent i höst man kan köpa dessa även om de visar upp Windows 10 på nåt event.

(det som är den 21 januari ska vara för mobiler/plattor)

 

Det som konkurrerar med Chromebooks i dagsläget är datorer med "Windows 8.1 med Bing"

HP Stream och liknande.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...