Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

   

OBS från den 13/7 2015 gäller:  http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/07/09/announcing-windows-10-insider-preview-build-10166/

 

 

Nu är det slut på testning av build från Microsoft.

 

Nästa build är RTM som beräknas börja släppas 29/7 2015.  (för insiders 15/7)

 

 

 

 

Tack till er alla för visat intresse. :D

 

 

 

 

(Undrar om man kan skicka räkning på utsliten hårdvara till Gabe Aul på Microsoft.

Tror jag har förbrukat 3 st möss, 5 st  HDD, 1 tangentbord, 2 stolar, 2 termosar (för natt kaffe) mm mm

dessutom har elräkningen skjutit i höjden senaste halvåret efter alla tester.) :wacko:

 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Installerat den i Virtualbox, känns allmänt ointressant bara.. Startmenyn är ju bara ett vad? alfabetisk med stora bokstäver nej tacka vet jag Classic Shell. Annars inga intressanta nyheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet när nästa Build dyker upp ?

 

Februari är en bra gissning då man varit tydlig med att vi inte kommer behöva vänta lika länge som på bygget som kom ikväll, plus att det blir tätare uppdateringar i och med att features börjar bli färdigkodade och implementerade i Win 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februari är en bra gissning då man varit tydlig med att vi inte kommer behöva vänta lika länge som på bygget som kom ikväll, plus att det blir tätare uppdateringar i och med att features börjar bli färdigkodade och implementerade i Win 10.

 

Tack Andreas :)

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start menyn är en katastrof, sämre än förra versionen.

Kan inte ändra storlek och problem med att lägga till egna genvägar

på vänster sida. Jag använder inte den alls.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått nu windows 10 på windows update, där det står:

Windows 10 Technical Preview är tillgänglig. - Kom igång

 

Min fråga är om jag installerar det via windows update försvinner då alla mina bilder och all dokument och sparade bookmärken osv ?

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Min fråga är om jag installerar det via windows update försvinner då alla mina bilder och all dokument och sparade bookmärken osv ?

Meningen är att övergången från äldre versioner av Windows till W10 ska vara betydligt smidigare än vid tidigare uppgraderingar av Windows. Vilket innebär att det ska gå att uppgradera utan att datorn töms på gamla filer.

 

Jag själv hade inte vågat testa eftersom det fortfarande är långt till ett färdigt operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen är att övergången från äldre versioner av Windows till W10 ska vara betydligt smidigare än vid tidigare uppgraderingar av Windows. Vilket innebär att det ska gå att uppgradera utan att datorn töms på gamla filer.

 

Jag själv hade inte vågat testa eftersom det fortfarande är långt till ett färdigt operativsystem.

 

Jaha så man kan VÄLJA att uppgradera via windows update och inte installera Ny windows 10 och då behåller jag kvar alla bilder, filer, bookmärken från windows 7 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så man kan VÄLJA att uppgradera via windows update och inte installera Ny windows 10 och då behåller jag kvar alla bilder, filer, bookmärken från windows 7 ? ????

 

Japp, det framgår efter att setup startat vad som kommer att sparas (och vad som eventuellt inte kommer att sparas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så man kan VÄLJA att uppgradera via windows update och inte installera Ny windows 10 och då behåller jag kvar alla bilder, filer, bookmärken från windows 7 ? ????

Kanske läge att förtydliga att det heter PREVIEW av en anledning. Det är inte en färdig produkt och tanken är att det är för test. Det är kanske inte så bra att köra det på en dator som du har till annat, gör dina dagliga sysslor eller är beroende av för att kunna betala räkningar osv. Utan kör det hellre på en "extradator" som du inte har något viktigt på eller i en virtuell maskin. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske läge att förtydliga att det heter PREVIEW av en anledning. Det är inte en färdig produkt och tanken är att det är för test. Det är kanske inte så bra att köra det på en dator som du har till annat, gör dina dagliga sysslor eller är beroende av för att kunna betala räkningar osv. Utan kör det hellre på en "extradator" som du inte har något viktigt på eller i en virtuell maskin. 

 

Nu har jag redan installerat win10 ;)

 

Någon annan som vet exakt hur man avinstallerar appar på windows 10 ?

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i en kommandopromt som administratör (läs hela inlägget innan)

 

powershell "Get-AppxPackage -AllUsers" (visar en lista på alla appar)

powershell "Get-AppxPackage -AllUsers | Remove-AppxPackage" (tar bort alla appar)

 

 

 

Kommandona kan också köras direkt i powershell då utan "powershell" innan.

Dock kan jag väl som varning meddela att "remove-AppxPackage" tar bort ALLA (utom store)

----> MEN RADERAR ÄVEN DEN NYA STARTMENYN <--

Även sökfältet blir oanvändbart och säkert flera andra funktioner!

lite samma effekt som om du avslutar sihost (Shell infrastructure host) från aktivitetshanteraren.

 

 

 

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Ja kommer det någon ny build i februari som de flesta har tippat så bör den komma 27/2 idag  fredag kl. 19 eller något senare svensk tid.

Bara Microsoft och ev. Gud vet när den kommer till oss, men lite skvaller har man hört så jag tror starkt på ny build ikväll.

Och har jag fel så kan man ju alltid ta bort inlägget så man slipper skämmas. post-15723-0-00014700-1425043002.gif

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du mannen, det ser mörkt ut med nån ny version idag. Jag är oerhört besviken på Microsoft så frågan är om jag ska köpa mig en Mac eller installera nån Linux dist  post-15723-0-12345300-1425068863.pngpost-15723-0-12345300-1425068863.png

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...