Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Skillnaden kommer om ett tag, datorn du är insider på så kommer det att komma nya byggen som ska testas ut till den första stora uppgraderingen.

 

Turbopump, Jag har gjort som dig, Min workstation så kör jag skarpt och är inte med i insiderprogrammet

Men på min laptop så stannar jag kvar som insider, Jag tycker om att testa nya grejor så det är anledningen till detta

 

Jag skulle köra skarpt på laptopen och insiders på workstation med tanke på ev. framtida byte av hårdvara.

Vad jag har läst och förstått så kan man knappt byta hårddisk med Windows 10 så kallade retail licenser.

För dom är rena OEM och läser endast av hårdvaran för aktivering.

Lite surt att behöva köpa ett nytt W10 om du skulle byta hårddisk typ.

Microsoft ger ALDRIG bort något gratis utan baktanke. B)

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag skulle köra skarpt på laptopen och insiders på workstation med tanke på ev. framtida byte av hårdvara.

Vad jag har läst och förstått så kan man knappt byta hårddisk med Windows 10 så kallade retail licenser.

För dom är rena OEM och läser endast av hårdvaran för aktivering.

Lite surt att behöva köpa ett nytt W10 om du skulle byta hårddisk typ.

Microsoft ger ALDRIG bort något gratis utan baktanke. B)

 

 

Du har rätt Lasse i det du säger, Men nu har jag fått till min Dator som jag vill ha den.

Orkar inte göra om allt igen. Sen är jag mer beroende av min Workstation att den fungerar till 100%

Så även om det kommer någon buggig release på laptopen så kan jag stå ut med det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du har rätt Lasse i det du säger, Men nu har jag fått till min Dator som jag vill ha den.

Orkar inte göra om allt igen. Sen är jag mer beroende av min Workstation att den fungerar till 100%

Så även om det kommer någon buggig release på laptopen så kan jag stå ut med det

 

 

Du har 12 månader på dig innan gratis W10 är över. Så det är ingen brådska att ändra sig.

Finns ju även fler lösningar. :D

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gå tillbaka en återställningspunkt och kör uppdateringen igen

 

Eller vet inte om det går ta bort en uppgradering, är ju enklast om det går

Någon här borde veta

Om du vill avinstallera när du uppdaterat från Windows 8.1  så här gör man inom 30 dagar

 

Inställningar/Uppdatering och Säkerhet/Återställning/Återgå till Windows 8.1

 

har själv gjort det, och fungerar som det skall

 

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag skulle köra skarpt på laptopen och insiders på workstation med tanke på ev. framtida byte av hårdvara.

Vad jag har läst och förstått så kan man knappt byta hårddisk med Windows 10 så kallade retail licenser.

För dom är rena OEM och läser endast av hårdvaran för aktivering.

Lite surt att behöva köpa ett nytt W10 om du skulle byta hårddisk typ.

Microsoft ger ALDRIG bort något gratis utan baktanke. B)

 

OK. Jag bytte hårddisk och gjorde en Clean install för att testa, Windows funderade en lång stund men aktiverade mig till slut. B)

Kanske nån annan här i tråden kan testa med annan hårdvara typ moderkort?  post-15723-0-38564400-1437841791.gif

 

 

 

Endast 3 dagar kvar      http://win10ga.site90.net/       

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja det är ju bra för dem som har en Mini PC eller om DVD-läsaren/brännaren har gått sönder. Som ni har märkt så har inget att säga så mycket om Windows 10 om nya Builds kommer eller inte kommer kör en fullt aktiverat Windows 10 Pro på Dator 2 och har inga problem alls och är där fortfarande en Insider och kommer att fortsätta vara det. Så jag vill tacka Beldia och LGJ för alla de trevliga tester man har hållit på sen Windows 10 Build 9841 såg dagens ljus från okt 2014 till juli 2015.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Dags att lämna denna Preview tråd och övergå till nya RTM tråden.     

 

  " Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor "

 

 

 

 

Mange du kan stänga tråden om du vill.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...