Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

10061 funkade klockrent att lägga in på min laptop, men på den stora datorn höll den på ett par timmar innan den satte igång att lägga in det, den fastnade på 83% + 93% o bara stod o tuggade, fick stänga av den X gånger innan det funkade :(

Bägge verkar snabbare start menyn ser bättre ut förutom "effekt"  som man undrar vart de kommer ifrån :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...förutom "effekt"  som man undrar vart de kommer ifrån :D.

 

Direktöversättning av "Power". Typiskt amatörfel. Som GUI-översättare måste man "kunna" mjukvaran man översätter, för att lyckas med en kvalitativ översättning.

Mjukvarukompetens är väl kanske inte professionella översättningsbyråers mest framträdande egenskaper.  ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo läser på tvitter en hel del. Låter som dom kommer att presentera en ny build nästa vecka på deras konferens som startar den 29 april.

 

Kan nog hända att vi får den före om man har satt att få byggen fortare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några frågor och jag passar på att ställa dem här

 

La in 10061 (Svenskt) skarpt idag... mest för skojs skull. Har vissa frågetecken jag vill klura ut.

 

Bluetooth trilskas. Petade in Qualcomms drivisar från ASUS supportsida. Förvisso till 8.1 64 bitars men det borde gå tycker jag... nope, gick inte. Den tar drivrutinerna men den lyser med sitt gula utropstecken i enhetshanteraren. Jag hittar inte heller någonstans att stänga av Bluetooth i inställningar. Vet någon var?

 

Sista frågan: Får upp 4 poster i Windows Store som ska uppdateras. MSN Väder, Ekonomi, Sport och Nyheter. Går inte att uppdatera... men det var ju bara att avinstallera för att sen installera om. MEN detta går inte med MSN Väder. Alternativet "Avisntallera" finns inte. Någon som har ett tips hur jag "tvingar" mig till en avinstallation av en app?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några frågor och jag passar på att ställa dem här

 

La in 10061 (Svenskt) skarpt idag... mest för skojs skull. Har vissa frågetecken jag vill klura ut.

 

Bluetooth trilskas. Petade in Qualcomms drivisar från ASUS supportsida. Förvisso till 8.1 64 bitars men det borde gå tycker jag... nope, gick inte. Den tar drivrutinerna men den lyser med sitt gula utropstecken i enhetshanteraren. Jag hittar inte heller någonstans att stänga av Bluetooth i inställningar. Vet någon var?

 

Sista frågan: Får upp 4 poster i Windows Store som ska uppdateras. MSN Väder, Ekonomi, Sport och Nyheter. Går inte att uppdatera... men det var ju bara att avinstallera för att sen installera om. MEN detta går inte med MSN Väder. Alternativet "Avisntallera" finns inte. Någon som har ett tips hur jag "tvingar" mig till en avinstallation av en app?

 

 

Jag hade lite problem själv med drivrutiner och program för mitt Asus sabertooth x79, gick ej lägga in i win 10 på grund av kompatiblitets problem.

Jag gjorde sen en clean install med win 8.1 och la in Asus alla grejer. Plus lite annat smått och gott.

Efter det så la jag in Windows 10 och körde uppgradering och valde alternativet behåll allt

Sen när allt var klart så var även Asus grejorna kvar o fungerande.

Så det kanske är en lösning för dig med

 

 

MVH

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att hänga upp sig på men jag vill jag gärna hitta var man stänger av Bluetooth som man gjorde i Windows 8. Problemen med MSN Väder och Store Beta vill jag gärna få bukt på.

 

Jag öppnar en ny tråd med problem och lösningar på Windows 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att hänga upp sig på men jag vill jag gärna hitta var man stänger av Bluetooth som man gjorde i Windows 8. Problemen med MSN Väder och Store Beta vill jag gärna få bukt på.

 

Jag öppnar en ny tråd med problem och lösningar på Windows 10

 

Under inställningar hittar du gruppen enheter där finns bluetooth

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte den... Måste bero på att drivrutinerna kladdar. Lite konstigt... har jag enhetshanteraren igång under installationen av drivrutinspaketet från Asus så ser jag hur utropstecknet försvinner och listan "fäller ihop". Sen kommer utropstecknet igen trots att installationen lyckas. Skumt...

Skickat med Tapatalk Pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Build 10074 svensk installerad och testas nu.

ISO filer både på En-Gb och Sv-Se finns att tillgå via pm.

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Build 10074 svensk installerad och testas nu.

ISO filer både på En-Gb och Sv-Se finns att tillgå via pm.

 

Tack LGJ för ISON

 

Har installerat utan missöden

Återkommer senare om denna version

Måste tyvär åka iväg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inte "Settings"-appen att fungera.

Skippar denna build.

 

Det fick inte jag heller först men efter installation av drivrutiner, Windows update o några omstarter  så fungerar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar hem den och gör ett nytt försök.

Nu när jag vet att det är en officiell build så kan man vara säker på att ev framtida uppgraderingar fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är 10074 installerad på en VMWare-maskin. So far so good. Settings fungerar.

 

Lägger in den på min bärbara hemma i helgen och testar.

Får se om Bank-ID och MySQL Workbench fungerar på den.

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är 10074 installerad på en VMWare-maskin. So far so good. Settings fungerar.

 

Lägger in den på min bärbara hemma i helgen och testar.

Får se om Bank-ID och MySQL Workbench fungerar på den.

 

 

Glöm Bank-ID, dom släpper inget fungerande förän windows 10 är klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...