Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Tack men det var väl inte riktigt svar på min fråga.

Om man som jag uppfattat det kan välja att inte ha några tiles och bara använda "Win7 delen" av startmenyn, vad är problemet? Visst den ser inte exakt likadan ut som Win7 men verkar vara tillräckligt nära för att alla borde kunna vänja/anpassa sig.

Eller har jag fattat helt fel och man kan inte göra så? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Har bara testat Win10 första bygget i några minuter men av jag sett på bilder och filmer så verkar startmenyn som en mix mellan Win7 och Win8 där man själv kan välja i vilken utsträckning man vill använda tiles. Det är väl inte att tvinga på något utan tvärtom ett försök att göra alla nöjda? Har jag missat något? 

 

Tror du har missat oss som inte använder några appar alls.

Varje genväg blir som en stor blaffa på höger sida på startmenyn.

Jag skulle vilja ha mina genvägar på vänster sida.

Nu har jag inte många genvägar där eftersom jag också använder Rocketdock.

Skulle jag ha allt på startmenyn så skulle den täcka halva skärmen.

Visst det går att få dom mindre men blir betydligt svårare att se skillnad på ikonerna samt ingen text.

Så jag föredrar en riktig startmeny.

 

post-15723-0-84323200-1431245942.jpg

 

post-15723-0-26097600-1431246663.jpg

 

 

post-15723-0-42955600-1431247231.jpg

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 ja men inte på min speldator det får bli på mina övriga datorer här hemma i fortsättningen.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du har missat oss som inte använder några appar alls.

Varje genväg blir som en stor blaffa på höger sida på startmenyn.

Jag skulle vilja ha mina genvägar på vänster sida.

T.ex. denna videon visar att det går att göra så som du vill men den är ganska gammal så de kanske tagit bort möjligheten igen. I så fall förstår jag vad ni hänger upp er på. 

 

Håller med om att startmenyn är dålig i Win8 men eftersom jag nästan aldrig använder den stör det mig inte. Men så som jag trodde den skulle fungera i Win10 kanske jag hade börjat använda den mer då jag kan föreställa mig några vettiga livetiles att ha där. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Helt rätt  "Niclas" den funktionen är borta tyvärr. :(

Minns inte vilken build som det var bättre startmeny på, det är rätt så länge sedan.

Men det finns rätta många 3:e parts menyer att välja på, så det är inga större problem.post-15723-0-02219800-1431282962.gif

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start-menyn i Build 9841 var den bästa innan Microsoft ändrade den till helt värdelöst oanvändbart elände....

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAA !!!

 

Ingen mer windows8 windows10, windows11, windows12 :)

 

Äntligen.

 

Hehe... nä, istället blir det som Apple´s OSX...10.7...10.8...10.10 osv :D

 

Nä, men jag kan nog ändå hålla med dig, Nilsson... med rätt metod så kan det vara skönt och bara låta det hela uppdateras tills hårdvaran sätter gränserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 10 snart klar för RTM.           http://news.softpedia.com/news/Microsoft-Confirms-Windows-10-Is-Almost-Ready-480808.shtml

 

Windows 10 olika versioner:                http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/05/13/introducing-windows-10-editions/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=Twitter

 

 

 

Jag väntar.........

 

 

post-15723-0-72817300-1431538217.jpg

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ärligt talat så är jag lite smått trött på Build efter Build av Windows 10 kommer att vänta ett år med att skaffa Windows 10 licens och vad den kommer att kosta vet vi inte i nuläget.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så är jag lite smått trött på Build efter Build av Windows 10 kommer att vänta ett år med att skaffa Windows 10 licens och vad den kommer att kosta vet vi inte i nuläget.

 

//DAson

 

Windows 10 kommer bli gratis första året för Windows 8 användare... så mycket vet vi väl garanterat? För Windows 7 är jag osäker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag så släpper dom ett nytt bygge som ska visst vara riktigt bra

Build 10122

 

Så nu sitter man o klickar på win update 1 gång i halvtimmen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

"Beldia" Redmond time troligen, ca kl 20-21 här i Sverige, men klicka  på du, man vet aldrig :rolleyes:

 

Let's see what the day will bring  maybe a real shinny new build  post-15723-0-39020100-1432116869.gif

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Läste nu på tvitter att han har tryckt på knappen

Så den dyker upp när som helst

 

Hey #WindowsInsiders, just pressed the red button. 10122 builds starting to roll out. Blog is live: http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/05/20/announcing-windows-10-insider-preview-build-10122-for-pcs/ 

 

Gabriel Aul ‏@GabeAul  11 min

Some languages (as well as language packs) will take longer to roll out - so if you don't see yours yet just keep trying.

 

 

 

Så nu sitter jag och testar var 10:e minut  :D

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...