Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build

LGJ
 Share

Recommended Posts

OBS från den 13/7 2015 gäller:  http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/07/09/announcing-windows-10-insider-preview-build-10166/

Nu är det slut på testning av build från Microsoft.

Nästa build är RTM som beräknas börja släppas 29/7 2015.  (för insiders 15/7)

Tack till er alla för visat intresse. :D

(Undrar om man kan skicka räkning på utsliten hårdvara till Gabe Aul på Microsoft.

Tror jag har förbrukat 3 st möss, 5 st  HDD, 1 tangentbord, 2 stolar, 2 termosar (för natt kaffe) mm mm

dessutom har elräkningen skjutit i höjden senaste halvåret efter alla tester.) :wacko:

Edited by LGJ

• Replies 807
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Februari är en bra gissning då man varit tydlig med att vi inte kommer behöva vänta lika länge som på bygget som kom ikväll, plus att det blir tätare uppdateringar i och med att features börjar bli färdigkodade och implementerade i Win 10.

Tack Andreas :)

Edited by Nilsson

Jag har fått nu windows 10 på windows update, där det står:

Windows 10 Technical Preview är tillgänglig. - Kom igång

Min fråga är om jag installerar det via windows update försvinner då alla mina bilder och all dokument och sparade bookmärken osv ?

Tack.

Min fråga är om jag installerar det via windows update försvinner då alla mina bilder och all dokument och sparade bookmärken osv ?

Meningen är att övergången från äldre versioner av Windows till W10 ska vara betydligt smidigare än vid tidigare uppgraderingar av Windows. Vilket innebär att det ska gå att uppgradera utan att datorn töms på gamla filer.

Jag själv hade inte vågat testa eftersom det fortfarande är långt till ett färdigt operativsystem.

Meningen är att övergången från äldre versioner av Windows till W10 ska vara betydligt smidigare än vid tidigare uppgraderingar av Windows. Vilket innebär att det ska gå att uppgradera utan att datorn töms på gamla filer.

Jag själv hade inte vågat testa eftersom det fortfarande är långt till ett färdigt operativsystem.

Jaha så man kan VÄLJA att uppgradera via windows update och inte installera Ny windows 10 och då behåller jag kvar alla bilder, filer, bookmärken från windows 7 ?

Jaha så man kan VÄLJA att uppgradera via windows update och inte installera Ny windows 10 och då behåller jag kvar alla bilder, filer, bookmärken från windows 7 ? ????

Kanske läge att förtydliga att det heter PREVIEW av en anledning. Det är inte en färdig produkt och tanken är att det är för test. Det är kanske inte så bra att köra det på en dator som du har till annat, gör dina dagliga sysslor eller är beroende av för att kunna betala räkningar osv. Utan kör det hellre på en "extradator" som du inte har något viktigt på eller i en virtuell maskin. 

Kanske läge att förtydliga att det heter PREVIEW av en anledning. Det är inte en färdig produkt och tanken är att det är för test. Det är kanske inte så bra att köra det på en dator som du har till annat, gör dina dagliga sysslor eller är beroende av för att kunna betala räkningar osv. Utan kör det hellre på en "extradator" som du inte har något viktigt på eller i en virtuell maskin. 

Nu har jag redan installerat win10 ;)

Någon annan som vet exakt hur man avinstallerar appar på windows 10 ?

Tack.

i en kommandopromt som administratör (läs hela inlägget innan)

powershell "Get-AppxPackage -AllUsers" (visar en lista på alla appar)

powershell "Get-AppxPackage -AllUsers | Remove-AppxPackage" (tar bort alla appar)

Kommandona kan också köras direkt i powershell då utan "powershell" innan.

Dock kan jag väl som varning meddela att "remove-AppxPackage" tar bort ALLA (utom store)

----> MEN RADERAR ÄVEN DEN NYA STARTMENYN <--

Även sökfältet blir oanvändbart och säkert flera andra funktioner!

lite samma effekt som om du avslutar sihost (Shell infrastructure host) från aktivitetshanteraren.

Edited by si3rra

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ja kommer det någon ny build i februari som de flesta har tippat så bör den komma 27/2 idag  fredag kl. 19 eller något senare svensk tid.

Bara Microsoft och ev. Gud vet när den kommer till oss, men lite skvaller har man hört så jag tror starkt på ny build ikväll.

Och har jag fel så kan man ju alltid ta bort inlägget så man slipper skämmas. post-15723-0-00014700-1425043002.gif

Edited by LGJ

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Similar Content

• By Erik Holmquist
      Hej,  
      Jag får alltid dubbla mellanslag i webbformulär,  libreoffice.
      Typ överallt där jag skriver inlägg.
      Undrar om det är fel på mitt tangentbord eller om det ligger i Windows?

Windows 10 Home
      Version 20H2
      Surfar med Chrome och Firefox 
      Mvh
      Erik Holmquist
    • By eklov
      Uppgraderade från Windows 7 till Windows 10. Jag har Office 2010 i maskinen. I en annan maskin har jag ännu Windows 7 med Office 2010. Det som ännu uppdateras är numera Office 2010. Det märker jag i Windows 7-maskinen. I Windows 10-maskinen märks det inte alls, och jag har försökt se hur uppgradera Office 2010 i den utan att hitta fram. Nu gör det inte så mycket, då jag skall göra en ren Windows 10-installation ändå. Men . . .  Vi har också en maskin med Windows 10 och Office 2019. Tittar jag på uppdateringshistoriken i den finns ingen uppdatering för Office alls! Skall det vara så? Kommer det inga uppdateringar till Office 2019? Om det gör det, hur uppdaterar man?
    • By Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!

Har problem med kameran i datorn. Den visar inte bild i något av alla de olika program (Zoom, Teams, Windows eget kamera program) jag har provat med. När jag kör igång något av dessa program tänds lampan som sitter bredvid kameran så jag vet att de är ingång med det blir ingen bild. Har tittat igenom inställningarna och kan inte se att något är fel. Men något har jag missat. Bifogar bilder på där jag tittat.

Någon som har någon idée???

• By JoWa
      Höstens Windows 10-utgåva är här.
      How to get the Windows 10 October 2020 Update What’s new in the Windows 10 October 2020 Update Ladda ned: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
    • By JoWa
      Filhanteraren (föregångaren till Utforskaren) i Windows 3.0 till Windows NT 4.0 finns nu för Windows 10, i Microsoft Store.
      Windows File Manager
      Utgiven av Microsoft, och källkoden finns på GitHub: https://github.com/microsoft/winfile
    • By JoWa
      En vecka och en dag efter att Windows 10 släpptes, gick det om Windows 8 i användning den 6 augusti, enligt StatCounter.
      Win7: 54,23 % Win8.1: 14,6 % WinXP: 10,1 % OS X: 8,04 % Win10: 3,59 % Win8: 3,42 % Unknown: 2,13 % WinVista: 1,87 % Linux: 1,54 % Chrome OS: 0,27 % Win2003: 0,12 % Win98: 0,03 % Win2000: 0,01 % WinCE: 0,01 % Other: 0,02 % Windows 10 gick om Vista den 1 augusti.   27 juli till 6 augusti: http://gs.statcounter.com/#desktop-os-ww-daily-20150727-20150806