Gå till innehåll

Nya Windows 10 bygge 9926 går inte att installera


Beldia
Gå till lösning Löst av Beldia,

Recommended Posts

Har provat att installera via win update 2 gånger mislyckades

 

har provat att göra clean install på en disk utan partioner

 

säger då att den saknar drivrutiner på något, säger inte vad för något

fast jag har inte en pryl kopplad mot datorn, har endast min ssd disk

 

 

så jag ger er rådet att låta bli denna version

 

 

har ej haft problem med tidigare versioner av win 10

har då fungerat smärtfritt

Redigerad av Andreas Stenhall
Redigerat rubrik samt lagt till taggar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är hel skumt, tidigare versioner av tecnical preiew har fungerat hur bra som helst,men inte denna version, Så nu låter jag bli windows 10 tills de är en färdig produkt.Kommer dock att testa i wmplayer

 

Hoppas att ni andra har mer lycka med denna version

 

 

MVH

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att installera direkt från skrivbordet med. Lägg ISO filen på skrivbordet, dubbklicka o kör setup filen.

Så gör jag ibland, drivrutiner hämtas automatiskt från Windows old ganska smidigt faktiskt.

Windows old går att ta bort efter installationen med diskrensning. (system)

Detta fungerar oavsett om du vill uppgradera eller vill ha en Clean install.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att skulle komma en Consumer Preview men det gjorde det inte det kom en Technical Preview jaja det duger med den med. Testversionen funkar fram till 2 okt 2015 och min version är Windows 10 Pro Technical Preview Build 9926.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste prroblemet, Var fel på skivan jag brände, nu är jag i gång med den nya 10:an, nu känns livet mycket bättre :D

 

Precis som LGJ skriver så går det att installera Windows som uppgradering, vilket i och med Windows 10 också är det sätt Microsoft rekommenderar! Windows 10 går ju redan nu att få som vilken uppdatering som helst via Windows Update på Windows 7 och senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas provade 2 gånger med att installera via win update, allt gick bra tills det kom en svart skärm där det stod vilket bygge det var, vägrade att fortsätta efter den bilden.

Hade kopplat ut alla usb enheter före.

 

Men med en fungerande skiva o clean install gick det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat ett antal prewiewer av 10:an och även den senaste via windows update. Kan inte påstå att den funkar bättre än min 8.1:a. Förmodligen för att viss hårdvara och program jag har i datorn ännu inte har fått de rätta drivarna i 10:an. Konstigt vore annars då den ju ännu inte är den färdiga produkten. Jag lägger därför 10:an "i malpåse" till den är klar och då blir det som alltid en clean install för att slippa kvarvarande skräp från den gamla installationen.

"Hypen" över 10:an är över tillfälligt för min del :unsure:   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...