Gå till innehåll

Erfarenheter av Windows 10 bygge 9926


Beldia

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag kommer igen att testa Windows 10, PC spel och Windows 10 funkar bra ska ni veta. Det är ju bakåtkompatibelt med äldre DirectX versioner.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har Logitech mus med Setpoint drivrutin som testat i olika webläsare om det går att scrolla mjukt och fint utan hopp hit och dit? 

Någon som liksom jag har problem med det sedan tidigare menar jag. 

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har Logitech mus med Setpoint drivrutin som testat i olika webläsare om det går att scrolla mjukt och fint utan hopp hit och dit? 

 

Setpoint fick explorern att krasha hela tiden

Funkade bra i Chrome

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Setpoint fick explorern att krasha hela tiden

Funkade bra i Chrome

Tack för infon. Upplever du också att det accelererar olika och ibland hoppar hela sidor upp o ner när du scrollar i Chrome i Windows 7 eller 8 eller vad du kör annars? Annars säger det ju inte något om ifall det blivit någon skillnad i 10'an. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon. Upplever du också att det accelererar olika och ibland hoppar hela sidor upp o ner när du scrollar i Chrome i Windows 7 eller 8 eller vad du kör annars? Annars säger det ju inte något om ifall det blivit någon skillnad i 10'an. :)

 

 

Jag kör win 8.1

har en logitech m560

setpoint funkar jätte bra i både explorer och chrome

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem jag sett på ett par burkar är att nätverket (WLAN) inte fungerar. Det beror på att nätverksanslutningen tappat alla bindningar om man går in på Egenskaper på nätverksanslutningen i "ncpa.cpl". Kryssa i bindningar så är allt igång igen!

 

Kan du precisera sökvägen till denna kryssning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du precisera sökvägen till denna kryssning?

 

sök upp ncpa.cpl i sökfältet i startmenyn/aktivitetsfältet och välj sedan Egenskaper/Properties på exempelvis anslutningen för det trådlösa nätverkskortet. Kryssa sedan i Internet Protocol version 4 (TCP/IPv4). Det verkar som att detta inträffar när jag justerar inställningar för nätverket i Hyper-V...

 

post-2-0-06166700-1422724847.png

 

post-2-0-31047600-1422724847.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sökruta? Ursäkta, men jag kanske är litet vilsen???

Håll nere Windows-tangenten och tryck S-tangenten för att få fram sökmenyn. Eller klicka på startknappen nere i vänstra hörnet, eller tryck på Windows-tangenten på tangentbordet för att få fram startmenyn.

Oavsett vilket ovan du väljer kan du sedan skriva ncpa.cpl för att söka efter det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...