Gå till innehåll

Ominstallation av Windows 7


lellec56

Recommended Posts

Hej.

Har en dator som det är installerat Win7 home på via en MSD licens och nu så har den blivit ogiltig. Tänkte då installera en skarp version av Win7 N pro, går det att köra in programmet och den behåller de filer, mao, MS Office mm eller måste det bli en clean installation??

Hur gör jag då för att få över adressbok, kalender mail mm utan att det försvinner?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 home samt Windows 7 professional

 

är 2 olika licenser.

 

Är din licens nyckel "professional" är det inga problem att använda den nyckeln för detta. såsom du beskriver.

 

annars går det inte om du ej har en sk "uppgraderingslicens" för home- till pro.

 

Jag skulle rekommendera en ren installation när man gör detta, min personliga åsikt.

 

 

mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan göra både och. Du får välja detta i början av installationen dvs uppgradera/flytta.över. Eller nyinstallation gör förslagsvis någon form av backup på viktig data. Så du har detta i säkerhet. Oavsett vilket du väljer så brukar detta gå bra dvs inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort ominstallationen av min Windows 7, innan så gjorde jag en filöverföring av viktiga data såsom kontakter, bilder musik mm till usbsticka men det går inte att hitta det efter återföring. Om jag formaterar om hela disken hur påverkar det då licensen då den redan blivit aktiverad en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...