amandus Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 Jag har testat lite Linux, men vill inte ha skiten men menyerna finns kvar om jag går in i BIOS, hur tar jag bort dom? ASUS Moderkort med UEFI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 (edited) Fast detta verkar lite förvirrat, använder du UEFI så använder du inte BIOS, det är två olika saker för samma sak, är det så att Linux som du provat är kvar som startalternativ du menar? i så fall måste du ta reda på om det är Windows bootloader eller Linux (lilo) bootloader. Är det i WIndows bootloader så borde det gå bra att ta bort alternativet genom t.ex msconfig (start -> kör -> msconfig, sen fliken systemstart) eller med program som bcdedit (grafiskt alternativ http://neosmart.net/EasyBCD/ ). Ett framtida tips om du vill prova operativsystem är att använda Virituella maskiner som Virtualbox, köra Live-CD, eller att använda ett verktyg som Wubi. Edited February 8, 2015 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amandus Posted February 8, 2015 Author Report Share Posted February 8, 2015 Jag löste det med EasyBCD. Tackar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts