Gå till innehåll

[LÖST] FF - Känslig data?


Belsebub

Recommended Posts

Hej

???

Kör du 1.5.0.2  ?

Eller har du moddat sönder din "fox"..........  :P

;)

Jepp jag kör version 1.5.0.2. Hoppas inte jag har moddat söner den  :o har bara gjort detta: http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2886.0.html

och har ett endast 11 tillägg  :) Inget som har med mitt problem att göra dock.

Vad är det som ska hända om man rensar ut känslig data då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du får upp (nästan) samma ruta. Det är ju detta som är den känsliga infon. Om du går via Tools>Options>Privacy och klickar på Settings så finns längst ner i rutan frågan "Ask me before cleraing private data". Om du tar bort bocken från den så dyker inte rutan upp när du kör menyvalet Tools > Clear Private Data. Om du sätter tillbaka bocken i den rutan så kommer däremot alltihop upp även vid Tools > Clear Private Data ... . Precis som jag har gjort i inlägget så tillkommer då också tre punkter i menyvalet.

Du måste givetvis gå på svenska motsvarigheter om du har svenskt firefox.

Hoppas att detta blev begripligt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att detta blev begripligt! ;)

Hmmm, att nåt så enkelt kan bli så svårt  :P

Håller mig till mitt Firetune som tillägg sedan "standard".

;D 

Gör du det!  ;D Fast i detta fall är det ju inte något tillägg som spökar.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att detta blev begripligt! ;)

Hmmm, att nåt så enkelt kan bli så svårt   :P

Håller mig till mitt Firetune som tillägg sedan "standard".

;D 

Gör du det!  ;D Fast i detta fall är det ju inte något tillägg som spökar.  ;)

Hej

Nej, det här pillrandet........... ;D

IE7 har en bra ny funktion att återställa altting som det var från början.... ;)

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sån lite funktion borde dom trycka in i ff också i nästa uppdatering  ;) För som det är nu, finns det inget nollställningsläge ifall något skiter sig. Vad jag vet i alla fall  ???

Hej

Jo den är bra i IE7 ...... 

Angående mer pillrande, om man har dåligt minne så bör man skriva upp det man ändrar.......

Ska du tex ge dig på tex Vistan så bör man ha XP standard på allting.  Det blir de mest konstiga fel

när pillrandet varit i farten lite varstans tex tjänster....

Det läggs en Dual Boot meny via C: tex.

;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sån lite funktion borde dom trycka in i ff också i nästa uppdatering  ;) För som det är nu, finns det inget nollställningsläge ifall något skiter sig. Vad jag vet i alla fall  ???

Jag är lite osäker på om alla inställningar blir standard när man kör fail-safe mode i foxen eller om det bara är tilläggen som inte aktiveras. Jag har inte behövt använda det läget själv ännu (!) trots ett visst experimenterande.

Det är ju också lätt att skapa nya profiler, man kan också ha flera profiler samtidigt och ha olika genvägar på skrivbordet för olika profiler. Då kan man ha en som man experimenterar med och en som man är lite lugnare med.

Dessutom finns ju MozBackup, superenkelt att återställa allt, inte nödvändigtvis till foxens grundinställningar, utan till sina egna favoritinställningar, sedan är det bara tilläggen som behöver ominstalleras.

Jag kan inte påstå att jag saknar någon återställningsmöjlighet i Firefox.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är så sant det ni skriver. Och jag ska nog inte ge mig på vistan tror jag. Väntar på den färdiga produkten istället  :) Är i sånt behov av datorn för jobbet och skolan så jag skulle nog få panik om något skiter sig. Ska man greja mkt med betor kan det vara bra också att ha två stycken datorer. En som man kan testa på, och en som man inte pillar med, lika mkt  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...