Gå till innehåll

nya Windows10 omdöme och bara 1 fel ?!


Nilsson

Recommended Posts

Hej.

 

Jag tycker Windows 10 är ganska bra och jag använder det på min bärbara dator.

Allting fungerar som det ska förutom en sak som jag har upptäckt och det är en ganska allvarlig fel, och det är batteriet på min bärbara dator.

 

Ända sen jag installerade Windows 10 så håller batteriet i 1 till max 2 timmar, medans med Windows 7 så brukar det hålla 3 till max 4 timmar. - Kanske någon bugg på Windows10+Batteri tiden ?

 

Någon som vet/hört eller läst något om det?

 

Fick en uppdatering ang Batteriet att den skall uppdateras men gjorde aldrig det, och nu så hittar jag inte uppdateringen.

 

Skulle vara tacksam om eran omdöme just om Windows 10 + Batteritiden på era bärbara-datorer.

 

M.V.H

 

EDIT: Jag verkar inte vara den enda som upplever just det här problemet med Windows 10 batteri tid, det var fler som upplever att med Windows10 så är batteritiden mycket sämre: http://www.reddit.com/r/windows/comments/2i77l6/anyone_noticed_better_battery_life_with_windows_10/

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovade inte skriva här i forumet

men här är ett GodMode  tips för  powerusers > Unlock Windows 10's hidden, powerful GodMode tool

det kan vara gott att känna till när man behöver laga ett  trasigt Windows 10. :P

 

Skapa en ny mapp på skrivbordet och ge den namnet

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} 

Var noga med att inkludera blankstrek efter "GodMode"  detta hack är känd som GodMode

 

Edit: glömde att skriva att hacket också fungerar i Windows 7 och 8

Redigerad av Svendus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovade inte skriva här i forumet

men här är ett GodMode  tips för  powerusers > Unlock Windows 10's hidden, powerful GodMode tool

det kan vara gott att känna till när man behöver laga ett  trasigt Windows 10. :P

 

Skapa en ny mapp på skrivbordet och ge den namnet

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} 

Var noga med att inkludera blankstrek efter "GodMode"  detta hack är känd som GodMode

 

Edit: glömde att skriva att hacket också fungerar i Windows 7 och 8

 

 

Och hur skulle detta hjälpa mig att fixa till batteriet så som det var innan windows10?

för som sagt win10 drar mer batteri och jag får ut max 2 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att, eftersom det är en TP, fokus har inte legat på att få ner strömförbrukningen.

Du får nog ge dig till tåls till RTM kommer.

 

Edit:
Eller som de skrev på länken du lade in

"Windows 10 is currently a technical preview that includes monitoring of your usage of the OS.

Any outcome of a battery test will probably be polluted by the amount of code execution that collects telemetry data in Windows 10 at this point, which might be code that's not even optimized for low power consumption."

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att, eftersom det är en TP, fokus har inte legat på att få ner strömförbrukningen.

Du får nog ge dig till tåls till RTM kommer.

 

Edit:

Eller som de skrev på länken du lade in

"Windows 10 is currently a technical preview that includes monitoring of your usage of the OS.

Any outcome of a battery test will probably be polluted by the amount of code execution that collects telemetry data in Windows 10 at this point, which might be code that's not even optimized for low power consumption."

 

Så det är bara att vänta och hålla ut i några månader till och sedan så kommer det fixa sig automatiskt, för då kommer batteritiden förbättras när RTM släpps, Eller ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag installerar windows7 på ett annat hårddisk, d.v.s på C:\ så har jag Windows10 men på D:\ så använder jag Windows7, kommer då batteritiden återställas och förbättras om jag bara använder Windows7 så som jag gjort tidigare?

 

Men samtidigt så har jag kvar windows10 på C men använder det inte just nu ??

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag installerar windows7 på ett annat hårddisk, d.v.s på C:\ så har jag Windows10 men på D:\ så använder jag Windows7, kommer då batteritiden återställas och förbättras om jag bara använder Windows7 så som jag gjort tidigare?

 

Men samtidigt så har jag kvar windows10 på C men använder det inte just nu ??

 

Tacksam för svar.

Ja den kommer att bli som tidigare. Windows 10 tar inte batteri bara av att finnas på hårddisken, det är bara när det körs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...