Gå till innehåll

fel på hårddisk?


Recommended Posts

Hej

Jag behöver er hjälp,jag har en hårddisk (märket WD,320 gb utan extern strömförsörjnig)då jag kopplar in den i datorn så lyser den och man kan känna att den börjar att "arbeta" dock så dyker den inte upp på datorn,är det någon här som vet vad som kan vara fel?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så det inte är glapp i usb kabel från datorn till hårddisk, de kan vara lite luriga i anslutningen, då det ofta blir dålig kontakt i lödanslutningarna.

 

och då brukar de bete sig som du beskriver.

 

mvh alex

Hej

Du menar den lilla korta eller?,nej jag har inte kollat det,skulle det kunna vara kabels som är paj då menar du?

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag finns möjlighet att testa en annan kabel så gör så först,

 

alternativ "lirka" lite med kabeln när den är ansluten till datorn, för att se om det gör någon skillnad.

 

"ja den lilla korta menar jag" är det usb eller kan du ansluta med annat ex esata

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag finns möjlighet att testa en annan kabel så gör så först,

 

alternativ "lirka" lite med kabeln när den är ansluten till datorn, för att se om det gör någon skillnad.

 

"ja den lilla korta menar jag" är det usb eller kan du ansluta med annat ex esata

Hej

Det är väl något i stil med usb men inte riktigt lika liten som mini usb,esata tror jag inte det är,har provat båda på annan dator och andra usb-portar men samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag behöver er hjälp,jag har en hårddisk (märket WD,320 gb utan extern strömförsörjnig)då jag kopplar in den i datorn så lyser den och man kan känna att den börjar att "arbeta" dock så dyker den inte upp på datorn,är det någon här som vet vad som kan vara fel?

 

mvh

Har du kollat i BIOS, Enhetshanteraren, Diskhantering och/eller Utforskaren när du skriver att disken inte dyker upp i datorn?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text text texttext text texttext text texttext text texttext text texttext text text

text text texttext text texttext text texttext text texttext text texttext text text

 

post-6791-0-81223900-1424291444_thumb.jp

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det bara står WD och inte ett artikelnummer kan betyda att det har hänt något med antingen själva hårddisken inuti skalet (kabinettet) eller med elektroniken mellan skalets USB-kontakt och själva hårddisken. Jag tror att det bästa i den här situationen är att öppna skalet och ta ut hårddisken samt ansluta den till en dator på något annat sätt, annat kabinett, hårddiskadapter för USB eller internt i en dator som extradisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det bara står WD och inte ett artikelnummer kan betyda att det har hänt något med antingen själva hårddisken inuti skalet (kabinettet) eller med elektroniken mellan skalets USB-kontakt och själva hårddisken. Jag tror att det bästa i den här situationen är att öppna skalet och ta ut hårddisken samt ansluta den till en dator på något annat sätt, annat kabinett, hårddiskadapter för USB eller internt i en dator som extradisk.

Hej,vad betyder kabinett?,är det själva skalet?,passar alla kabinett till den disken?

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...