Gå till innehåll

Skadade filer - hur få bort dem?


webba

Recommended Posts

Hej, av misstag laddade jag ner driversupport.exe, vilket gör att min laptop är slö. Lyckas inte få bort programmet. Jag har skannat igenom datorn med Windows eget scannings-program och jag får till svar att det hittat skadade filer, men kan inte reparera dem. Jag tog en skärmdump... se bilaga... Hur ska jag göra för att få bort eländet... någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

skadade filer.docx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helst skulle jag vilja slippa göra en återställning då det är så mycket som måste återinstalleras sedan... När jag windows raddade upp alla program som kommer att tas bort så var dirversupport.exe INTE med... jag trodde jag tog bort det för kanske 2 månader sedan, men ändå så får jag med jämna mellanrum en blänkare från mitt virusprogram att programmet är blockerat och jag rapporterar om det till F-secure... så något knas är det... och det verkar ha skadat filer också... så det är väl dessa som är viktigt att reparera.... men hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den systemåterställning jag skrev om används för att backa systemet upp till ca en vecka. Om du har haft problemet i två månader är inte en systemåterställning lämplig.

Man kan ha skadade filer enligt SFC i fungerande Windows-installationer och skadade filer kan man få av många orsaker. Om några skadade filer kunde lagas kan ibland fler lagas efter en omstart av datorn.

Du kan pröva med att kopiera loggen till skrivbordet och se om den går att öppna efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...