Gå till innehåll

Video redigerings program


bonusvita

Recommended Posts

Hej.

Jag skulle vilja ha tag på ett bra editeringsprogram för videofilmer.

Jag vill att programmet skall finnas på Svenska och det skall vara relativt enkelt att hantera.

Jag har använt mig lite av windows movie maker, men det programmet har mycket övrigt att önska.

Jag vill alltså kunna ha möjligheten till att klippa ihop flera sekvenser till en film, jag vill kunna klippa bort en bit ur en film och sätta ihop första med sista delen, jag vill kunna klistra in egen text, egna bilder, göra ett montage av bilder som flimrar förbi som om det vore en videofilm.

Programmet måste fungera i mp4, och alla andra format som finns tillgängliga på marknaden. Filmsekvensen kan komma från kamera, telefon, videokamera eller vänner och internet. Det måste vara ett program som uppdateras lite då och då, så att man kan följa med i utvecklingen utan att behöva vara tvungen och köpa ett nytt program.

Sedan det sista men absolut det viktigaste, jag vill ha ett program vars bakgrund inte är svart eller mörkt, jag vill ha det vitt och lätt att se på och hantera.

 

Så har du ett bra tips på ett lättlärt program, utan en massa konstigheter, skriv det här, motivera gärna varför?

(Jag har sökt i detta forum efter liknande trådar, men inte funnit nålen i höstacken...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...