Gå till innehåll

[LÖST Internet explorer startar inte - kraschar


bornor

Recommended Posts

Helt plötsligt startar inte Internet Explorer 11 i Windows 8.1. Först i morse startade IE, efter några minuter så slutade IE att fungera, vill inte starta. Jag får bara dialogrutan "Internet Explorer har slutat att fungera".  Jag har gjort systemåterställning, inaktiverat och återaktiverat Internet Explorer 11, men fortfarande samma problem. IE 11 fungerar inte. Vad göra?

Redigerad av bornor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på startknappen och välj Kör.

Skriv inetcpl.cpl och tryck Enter

Gå till fliken Avancerat och tryck på knappen Återställ...

Återställ även personliga inställningar.

Stäng ner inställningsfönstret och prova om IE fungerar. Möjligen kan du behöva starta om datorn.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen e-son.

 

Nu har jag även provar sfc /scannow och andra alternativ från länkar du tipsade om, men tyvärr ingen förbättring IE fungerar inte alls utan bara kraschar på engång.

Jag har även gjort systemåterställning från tidigare dagar men nej. Så nu är det väl bara att installera om datorn från början.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även gjort systemåterställning från tidigare dagar men nej. Så nu är det väl bara att installera om datorn från början.

 

Njaee... om du kollar min sista länk, så finns det ett sätt till att återställa datorn. I praktiken är det en systemreparation, där du behåller filer och inställningar i den mån det är möjligt. Prova den istället för fullständig ominstallation.

Den finns en bit ner på sidan, och heter...

 

Återställ datorn utan att dina filer påverkas

 

Det är en mer avancerad återställning än den "Systemåterställning" du redan provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...