Gå till innehåll

Problem med Telenor 3g


Venoms

Recommended Posts

Min telefon låter illa.. sk distorsion eller stutter på eng..när jag ska ringa någon..inte så mycket vid vanlig telefoni men med Blåtand går det inte att höra mottagaren överhuvudtaget.

Är det någon annan som har eller har haft problemet och hittat en lösning?

Tilläggas kan att på 2g finns inget problem och det tyder på att hårdvaran är hel.

Även om jag byter ROM till original finns problemet kvar...

 

Tips emottages tacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte... Men det var ett bra förslag.

Jag har testat många olika rom, inkl ett som tar tillbaka till stock..nix pix.

Vet någon vilka filer som styr frekvens och uppkoppling mot telebolaget eftersom det forfarande inte fungerar när jag installerar ett äldre rom som har fungerat. Jag funderar på kopplingen til simkortet vilket det nu är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är min S3:a och ett Jabra headset... men det är ingen skillnad om jag kopplar den i bilen..

Däremot så fungerar musik helt utan problem likaså att streama film etc.. via bt eller wifi.

 

Jag fattar inte.... undrar om mitt SIM-kort helt enkelt är gammalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering, ringde Telenor idag..de kollade allt de kan och inga fel. Han frågade vilka nät jag hade att välja på, jag har Sweden, Sweden 3g, telia s och en till...

Har du inte Telenor se? Nä..

Konstigt sa han... Apn?.. De är rätt..

Vi skickar ett nytt simkort så får Vi hoppas att det blir bra.

Nu väntar jag på ett nytt kort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man flashar ROM i S3... Får du då även en ny Kernel då? På t ex Note 3 och S5 så måste Kernel flashas separat. Går man tillbaka till Stock så måste man flasha TAR varianten via ODIN för att få tillbaka original Kernel. Och eftersom Kernel innehåller Blutooth OCH WiFi så kan det kanske vara en ide att kolla närmare på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man flashar ROM i S3... Får du då även en ny Kernel då? På t ex Note 3 och S5 så måste Kernel flashas separat. Går man tillbaka till Stock så måste man flasha TAR varianten via ODIN för att få tillbaka original Kernel. Och eftersom Kernel innehåller Blutooth OCH WiFi så kan det kanske vara en ide att kolla närmare på det?

Jo jag har testat det.. men felet kvarstår.

Nu ska jag byta sdkort formatera och installera nytt så får vi se. Jag hittade att android har problem med ljud vid telefonsamtal från ver 4.4.något, och det har jag och det enda som hjälper är att flasha in en stock "dailer", "kontakter" och "telefon", så jag ska prova det med bara för att testa om jag nu ändå ska skrota hela installationen.

 

Jag har fortfarande rätt basband och modem, så det ska nog inte bli några större problem. Det jag är så konfunderad över är att det har fungerat så länge utan problem. Jag funderar också på att leta i uppdateringarna efter när de bytte eller uppdaterade de filerna i systemet.

 

Hursomhelst, skam den som ger sig.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...