Gå till innehåll

IE 10


tekla

Recommended Posts

Hej, hur får jag tillbaka IE10? Tog aldrig ner IE11. I lördags lade IE av och jag fick göra en total återställning av mitt W7 Home Premium. Nu har jag IE8 igen... 1) kan inte uppgradera till Ie11 för att något i SP1 saknas, suck, 2) vill egentligen inte det - men var kan jag välja IE10? Inte hos Microsoft.

Ang. SP! - finns inte bland mina program, så det borde vara "förinstallerat" men det framgår inte när jag kollar datornamnet efter att ha högerklickat på "dator" o kollar "egenskaper".

För övrigt är IE inte stabilt nu heller- har tagit ner andra webbläsare för att ha möjlighet komma ut ifall något händer igen.

Vill ej uppgradera till W8 - hört för mycket dumt om det, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! jag provar att ladda ner IE!0 !! SP! får jag inte ner - den står som hämtad i mina uppdateringar, men något fattas -(därför fick jag inte ta ner Expl 11, lika bra i o för sig).Kan inte heller ta bort SP1 från uppdateringar och göra om eftersom den redovisas i delar.

Känns osäkert att ha bara "delar" av operativsystemet kvar samtidigt som en rensning säkert var av godo - veckan innan vägrade W7 starta, startrep och sen återställ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms! Att få ner SP1 gick bra till slut men får ner varken IE10 eller 11. Felsökningslänken som Microsoft lämnar är omfattande. Provat "IE 10 download" men funkar inte heller och en del sidor varnas det för. Jag använder andra webbläsare tills Microsoft löser problemet - vissa sidor funkar inte bra med gammal läsare. Och jag får väl ingen ny version via Windows Update. Känns tråkigt ändå eftersom jag haft IE i alla år och trivdes bra med 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom IE 11 på uppdateringar! Sent igår insåg jag att jag hade en 32-bitars version av IE 8 liggande (dvs inte på program men i programlistan) och tänkte att om jag tar bort den (även om "bara" en genväg) så kanske det händer nåt. Och vips kom IE 11 plus en mängd andra uppdateringar farande. Fasen vad man måste tänka när det händer grejer. Det går ett par år mellan varven så jag hinner lägga av mig.

Vad gäller SP1 kan jag meddela att jag gjorde om en hel återställning (och var ännu noggrannare) och det hjälpte.. Det blev enklare att få ner SP1 och den ligger dessutom i dialogrutan när jag högerklickar på "Dator"/ Egenskaper...  Så tydligen har jag nu en "nyare" W7 än när jag köpte min laptop (Acer Aspire) 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här blev det - ifall nån orkar läsa mer i denna följetong. IE11 kom med 165 uppdateringar - puh. 29 av dem misslyckades, däribland IE11. Nåväl. Fler uppdateringar dök upp - jag spar dem tiils jag stänger för kvällen - bl.a. IE11 som jag dolde. Nästa gång jag kollade hade jag både IE10 och IE9 på Update.... Det kändes vettigare att först ta ner 9 och sen 10 - övriga uppdateringar får anstå. Så efter sex dagar och två återställningar har jag åter IE10... Fast förhoppningsvis i bättre trim. KANSKE att jag provar att ta ner IE11 så småningom...

Microsofts supportsidor är bra - men maskinöversättningar gör inte innehållet lättare att ta till sig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det! :)

Allt känns så mycket stabilare. Har också uppdaterat skrivardrivrutin och skaffat ny modemsticka... Det skadar nog inte att bli lite uppskrämd ibland. Och när jag börjar rota i det blir jag så intresserad att det dröjer innan jag kan återgå till det gamla vanliga. Såg också nyss en bra länk här på Allt om Windows om var man kan uppdatera Intel-drivrutiner. Den ska jag titta på. Trevlig helg alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...