shysstkille Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 Hej Nu kommer jag antagligen få en väldigt massa svar men försök nu att inte bomba mig,jag körde avast på windows 7 och det funkade väldigt bra,dock funkar det inte på windows 10,någon som har förslag på virus och brandvägg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 Windows 10 inbyggda defender fungerar alldeles utmärkt. Du behöver inget annat antivirus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shysstkille Posted February 24, 2015 Author Report Share Posted February 24, 2015 Windows 10 inbyggda defender fungerar alldeles utmärkt. Du behöver inget annat antivirus Hej,okej,har den båda virus och brandvägg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 Windows 10 har inbyggd brandvägg och defender är ju ett antivirus program. Så svaret är ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 Hej Nu kommer jag antagligen få en väldigt massa svar men försök nu att inte bomba mig,jag körde avast på windows 7 och det funkade väldigt bra,dock funkar det inte på windows 10,någon som har förslag på virus och brandvägg? Hej! Om du vill ha ett antivirusprogram som får bättre testresultat än Defender så hittar jag att åtminstone Avast, Avira, AVG och Comodo fungerar för åtminstone en del i Windows 10: http://www.tenforums.com/antivirus-firewalls-system-security/1988-free-antivirus-will-you-prefer-use-win-10-a-9.html http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_web/antivirus-for-windows-10/32b94218-5d7d-4a7c-a393-dafeddd69742 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 Jag rekommenderar starkt Avira, det är en gratis antivirus med den bästa skydden som finns !!! Har prövat, avast, kaspersky, avg och andra men ingen slår Avira (enligt mig) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shysstkille Posted February 24, 2015 Author Report Share Posted February 24, 2015 är det både virus och brandvägg på avira? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 Skulle stark rekommendera att inte installera någon form av virus på datorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 25, 2015 Report Share Posted February 25, 2015 är det både virus och brandvägg på avira? Gratisvarianten är bara ett antivirusprogram, vill man ha en brandvägg också får man betala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted February 25, 2015 Report Share Posted February 25, 2015 är det både virus och brandvägg på avira? Windows 10 har en bra inbyggd brandvägg finns ingen anledning att köpa en annan. Sen misstänker jag väl att du har en router, det är ju en brandvägg med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubbe16 Posted March 4, 2015 Report Share Posted March 4, 2015 Hej Jag använder Baidu anti virus, fungerar bra även i Windows 10, jag vet att Cecilia inte gillar den...(:-)) men jag har inte haft några problem, allt fungerar bra även i Windows 10 Finns att ladda ner här (och givetvis är den gratis) http://antivirus.baidu.com/en/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2015 Report Share Posted March 4, 2015 Hej Jag använder Baidu anti virus, fungerar bra även i Windows 10, jag vet att Cecilia inte gillar den...(:-)) men jag har inte haft några problem, allt fungerar bra även i Windows 10 Finns att ladda ner här (och givetvis är den gratis) http://antivirus.baidu.com/en/ Det vet jag inte precis, men det var i alla fall tidigare ont om välrenommerade tester av Baidu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted March 10, 2015 Report Share Posted March 10, 2015 Den eviga diskutionen. Vilket virusskydd är bäst =) Egentligen finns kanske inte ett helt givet svar på detta beroende på flera faktorer. AV Comparatives har en bra sajt med mycket materiel i ämnet. Det fina är ju i kråksången att både gratis och betalskydd kan man prova fritt.. En del vill ha en massa val och inställnigar andra vil ha installera och glöm. Till Win 10 däremot har jag ingen aning vilka som nu stödjer men borde vara hyffsat lätt goggla sig fram i ämnet. Vet inte om det funkar till WIn 10 men som second opinion rek jag Malwarebytes free som innehåller scanings funktionen och är grymt bra även om man har ett antivirus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubbe Posted March 11, 2015 Report Share Posted March 11, 2015 (edited) Den eviga diskutionen. Vilket virusskydd är bäst =) Egentligen finns kanske inte ett helt givet svar på detta beroende på flera faktorer. AV Comparatives har en bra sajt med mycket materiel i ämnet. Det fina är ju i kråksången att både gratis och betalskydd kan man prova fritt.. En del vill ha en massa val och inställnigar andra vil ha installera och glöm. Till Win 10 däremot har jag ingen aning vilka som nu stödjer men borde vara hyffsat lätt goggla sig fram i ämnet. Vet inte om det funkar till WIn 10 men som second opinion rek jag Malwarebytes free som innehåller scanings funktionen och är grymt bra även om man har ett antivirus. Malwarebytes fungera bra i Win 10 Edited March 11, 2015 by Hubbe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 11, 2015 Report Share Posted March 11, 2015 Den eviga diskutionen. Vilket virusskydd är bäst =) Den diskussionen var nog mer evig förr. Med förr menar jag då nästan alla använde Windows XP (adminkonto) och IE. Nu använder de flesta Windows 7 64-bit som är väldigt mycket säkrare än XP, och en webbläsare med en sandlåda som skyddar mot skadlig kod på webbsidor, och hjälpmedel som Safe Browsing och SmartScreen, som blockerar kända skadliga/bedrägliga sidor och filer. Gamla mål för attacker, Flash Player och PDF-visare, är nu alltid uppdaterade och körs i samma sandlåda som html och JavaScript. Det är nu väldigt liten risk att något allvarligt skall hända utan användarens direkta inblandning (installation av olämpliga program). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts