virusprogram

Recommended Posts

Hej

Nu kommer jag antagligen få en väldigt massa svar men försök nu att inte bomba mig,jag körde avast på windows 7 och det funkade väldigt bra,dock funkar det inte på windows 10,någon som har förslag på virus och brandvägg?

Hej!

Om du vill ha ett antivirusprogram som får bättre testresultat än Defender så hittar jag att åtminstone Avast, Avira, AVG och Comodo fungerar för åtminstone en del i Windows 10:

http://www.tenforums.com/antivirus-firewalls-system-security/1988-free-antivirus-will-you-prefer-use-win-10-a-9.html

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_web/antivirus-for-windows-10/32b94218-5d7d-4a7c-a393-dafeddd69742

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag använder Baidu anti virus, fungerar bra även  i Windows 10, jag vet att Cecilia inte gillar den...(:-)) men jag

har inte haft några problem, allt fungerar bra även i Windows 10

Finns att ladda ner här (och givetvis är den gratis)

http://antivirus.baidu.com/en/

Det vet jag inte precis, men det var i alla fall tidigare ont om välrenommerade tester av Baidu.

Länk till inlägg

Den eviga diskutionen. Vilket virusskydd är bäst =)

Egentligen finns kanske inte ett helt givet svar på detta beroende på flera faktorer.

AV Comparatives har en bra sajt med mycket materiel i ämnet.

Det fina är ju i kråksången att både gratis och betalskydd kan man prova fritt..

En del vill ha en massa val och inställnigar andra vil ha installera och glöm.

Till Win 10 däremot har jag ingen aning vilka som nu stödjer men borde vara hyffsat lätt goggla sig fram

i ämnet.

Vet inte om det funkar till WIn 10 men som second opinion rek jag Malwarebytes free som innehåller scanings funktionen och

är grymt bra även om man har ett antivirus.

Länk till inlägg

Egentligen finns kanske inte ett helt givet svar på detta beroende på flera faktorer.

AV Comparatives har en bra sajt med mycket materiel i ämnet.

Det fina är ju i kråksången att både gratis och betalskydd kan man prova fritt..

En del vill ha en massa val och inställnigar andra vil ha installera och glöm.

Till Win 10 däremot har jag ingen aning vilka som nu stödjer men borde vara hyffsat lätt goggla sig fram

i ämnet.

Vet inte om det funkar till WIn 10 men som second opinion rek jag Malwarebytes free som innehåller scanings funktionen och

är grymt bra även om man har ett antivirus.

Malwarebytes fungera bra i Win 10

Redigerad av Hubbe
Länk till inlägg

Den diskussionen var nog mer evig förr. ;) Med förr menar jag då nästan alla använde Windows XP (adminkonto) och IE. Nu använder de flesta Windows 7 64-bit som är väldigt mycket säkrare än XP, och en webbläsare med en sandlåda som skyddar mot skadlig kod på webbsidor, och hjälpmedel som Safe Browsing och SmartScreen, som blockerar kända skadliga/bedrägliga sidor och filer. Gamla mål för attacker, Flash Player och PDF-visare, är nu alltid uppdaterade och körs i samma sandlåda som html och JavaScript. Det är nu väldigt liten risk att något allvarligt skall hända utan användarens direkta inblandning (installation av olämpliga program).

Länk till inlägg