Gå till innehåll

hur ändrar man administratörsinställningar?.


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Jag skulle ändra en fil i c:windows och får då meddelandet att "jag inte har behörighet och om jag då vill spara filen i dokument istället,kontakta administratören för hjälp"....,jag är ju administratören trodde jag.

mvh

Redigerad av shysstkille
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Vista och alla senare Windows-versioner har man inte full behörighet till allt i Windows av säkerhetsskäl. Om du är säker på att det du gör inte kommer att förstöra något i Windows (ändring i C:\Windows låter som något som kan orsaka stora problem) brukar en framkomlig väg vara att man sparar filen på skrivbordet och sen drar den till rätt mapp i Utforskaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

HEJ

 

Eftersom jag är ensam användare av mina datorer så brukar jag ändra säkerhetsinställningarna under egenskaper för filen eller mappen, vilket numera har blivit lite svårare med ibland flera steg, är det flera användare så är detta inte att rekommendera, speciellt inte om det är barn

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ

Eftersom jag är ensam användare av mina datorer så brukar jag ändra säkerhetsinställningarna under egenskaper för filen eller mappen, vilket numera har blivit lite svårare med ibland flera steg, är det flera användare så är detta inte att rekommendera, speciellt inte om det är barn

HANS

Hej!

Tänk på att en viktig anledning till restriktionerna är att försvåra det för skadliga program på webbsidor som hackats eller har fått in skadliga annonser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...