Gå till innehåll

[LÖST] FF kopplar ner


Belsebub

Recommended Posts

Nope det är ikryssat "direkt ansluten till internet" Funderar på om det kan ha något att göra med mitt tillägg "mediawrap" ska kolla upp det.

Det är en bra ände att börja med, att avinstallera misstänkta tillägg. Det är ju lätt att installera tillägg igen om dom är "oskyldiga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa tillägg  >:( Det var ett tillägg jag har som fasterfox som ställde till det. Det är avinstallerat nu och allt funkar fint. Frågan är varför det kopplar ner pga. tillägget men det är väl månfasen.. :)

Du har ingen erfarenhet av det tillägget? Om man gör dessa åtgärder: http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2886.0.html

Spelar det då någon roll om man man har fasterfox eller ej? Jag tycker inte det är någon märkbar skillnad från förrut när jag laddar hemsidor med mkt bilder på ex. aftonbladet/expressen. Tar kanske 6 s. att ladda klart allt på sidan. Och det kan jag leva med  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sånt som kan hända när man joxar med nät/internetinställningar och är sannolikt anledningen till att inställningarna inte är satt på det viset som standard. Om du klarar dej utan dessa tillägg så är det ju bättre att låta dom vara.

Jag använder själv varken Firetune eller fasterfox pga att skillnaden inte blir så stor här, det är säkert utmärkta tillägg, men det beror nog på hur snabbt bredband man har. Jag använde Firetune ett tag - det är ung dom inställningarna som tråden du länkade till som man kommer åt - och det blev snabbare på någora sidor, men inte så mycket och i gengäld så hakade det upp sej mer på andra.

När det strular med foxen så är det definitivt oftast något tillägg som är boven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt sant. Och det är det jag börjar inse nu. Håller just nu på med operation: avveckla tillägg. Men det är svårt ;D blir beronde av dom. Några tillägg måste man ju ha så jag har i alla fall bantat ner till 10 st. nu. Och jag märkte det också att det fasterfox gör är ju som sagt ungefär nästan samma sak som det jag skrev. jag har 100/10 bredband så därför har jag tagit bort fasterfox nu. Känns som jag har tid att vänta 6 s. på att en sida med mycket bilder på ska ladda klart. ex. expressen.

Jag har i alla fall mindre tillägg än den här killen:

tillagg.png

;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att jag vinner mest i hastighet på att slippa reklam, så därför har jag CusomizeGoogle, FlashBlock, Adblock och AdBlock.Filterset.G.Updater. Jag har nog också ett tiotal tillägg installerade och det flyter på bra, det fina med tilläggen är att man verkligen kan skräddarsy sin fox. Vissa tillägg passar dock inte ihop, jag har läst att det förekommer kollisioner ibland, men jag tror ändå att det är  väldigt ovanligt såvida tilläggen inte hanterar samma funktioner, helt eller delvis.

Det skadar nog ändå inte att rensa ibland, jag har själv en tendens att installera ett antal tillägg och sen "glömma" att avinstallera dom om jag inte använder dom.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja reklamen och pop up-skit suger helt klart kraft. Adblock är ett måste! Sedan ser sidorna SÅ mycket bättre ut utan reklam. Ta aftonbladet eller idg.se som ex. Även om det är pga av reklamen som tidningen kan vara gratis tycker jag det borde införas någon standard för hur reklam får se ut. Det som blinkar i 15 olika färger eller lägger sig framför det man ska läsa borde bannlysas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...