CGD Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Ni som är här tycks ju kunna allting hoppas att någon kan något om termostatblandare. Jag måste byta blandare i duschen och jag kan inget om sådant så därför undrar jag om detta är en vettig blandare? http://www.clasohlson.com/se/Duschblandare-Damixa-Zero/Pr408522000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Man kan väl säga såhär.. Om den fungerar om ett år och du slipper byta packningar etc har du gjort en bra affär. Om du behöver byta packningar eller keramiken så är det inte någon större summa pengar för en ny blandare..om det inte finns reservdelar tillgängligt. Kontentan är: Köp delar, i det här fallet blandare, efter vad du har tillgång till reservdelar. Om det finns gott om reservdelar/säljare, så är det säkert att lägga några extra kronor på design.. om man vill. Finns det dåligt med reservdelar typ packningar och keramik.. dvs okänt märke kan det bli dyrt även med ett billigt inköp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 nu är jag inte rörmokare, men viktigast efter pris.. är att det finns reservdelar för framtida service underhåll av blandaren. clas ohlson har reservdelar till denna vilket är bra. även flertalet nätbutiker. i övrigt är fm mattsson ett säkert kort. mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts