Gå till innehåll

Är det Windows? Nej! Det är OS design.


Recommended Posts

Postad (redigerade)

"ChaletOS Is a Design Tweak in the Linux House"

 

"The concepts behind developing this distro are simplicity, beauty, and recognizability, according to Petrovic"

 

"Petrovic later renamed his distro to its current title. Its name comes from the style of the mountain houses in Switzerland. Just as the Swiss Chalet is a distinctive design, so too is the look and feel of ChaletOS"

 

Utvecklaren håller till på "hosted on Google Sites". Hur det ska gå för ett nytt projekt är alltid osäkert. Det beror på hur stor genomslagskraft projektet får och vilka andra utvecklare som ansluter till projektet. ChaletOS är inte fel fritt, några små fel finns. Men har man använt sig av Ubuntu/Xubuntu tidigare så finns det andra metoder att ställa in de här sakerna än via snabbvalsmenyer. Nya projekt/OS är aldrig felfria. Är det värt att testa via ett USB. Mitt svar är JA! Anledningen är en kombination design och teknik. 

 

"ChaletOS needs at least a 1Ghz CPU and runs on both 32-bit and 64-bit systems. It runs fast when installed -- even on 256 MB of RAM. Its performance is fine as a live session CD running on 512 MB of RAM. Installation needs a scant 8 GB of hard disk space. The graphics card and monitor must display 1024x768 resolution"

 

http://www.linuxinsider.com/story/ChaletOS-Is-a-Design-Tweak-in-the-Linux-House-81771.html

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Då är följande kanske mer upphetsande "e-son". Robolinux Stealth VM Software alternativ som inte syns någon statistik men används av fler och fler i världen. Robolinux Stealth VM Software fungerar helt utmärkt utan att Windows eller Windowsprogrammen blir tröga. Med en normal standard på hårdvaran i en ny/modern dator. Men ska även fungera utan problem i datorer som tidigare haft Windows XP, inte den senaste hårdvaran. Det är min erfarenhet. Robolinux Stealth VM Software har utvecklats av Robolinux. Applikationen är gratis och finns tillgänglig även för andra Linux OS . Robolinux Stealth VM Software har ökat antalet användare som helt lämnat Windows för Linux enligt "ZD Net to be 11% of the 670 million existing Windows XP". Användarna kör sin Windows OS version med Robolinux Stealth VM Software i Ubuntu Linux, Linux Mint eller varför inte Robolinux, nyaste version som är Ultra X10 Privacy & Security" Robolinux 7.8.3 versions. Ingen omstart eller annat. Med endast ett fåtal klick startar du upp din Windows OS inifrån ditt ordinarie Linux OS. Med Robolinux Stealth VM Software är användaren, ( Virus Free inside all Linux Operating).

 

"The Robolinux Stealth VM Software will significantly increase the number of successful and permanent Windows to Linux User migrations which is estimated by ZD Net to be 11% of the 670 million existing Windows XP User Base"

 


 


 

Redigerad 2015-03-15 anledning klagomål om för mycket engelsk text. Är öppen för andra personers åsikter och kritik. 

 

 

 

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Svårt att ta ditt inlägg på allvar när det ser ut som reklam

 

Robolinux Stealth VM nämns 9 gånger

Stealth VM nämns 15 gånger

Robolinux nämns hela 22 gånger..

 

Är det så att du kopierat hela Robolinux Stealth VM Software hemsidan och kört den genom google translate, använd gärna citering (quote) funktionen och ange källa.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Kritiken var en aning hård, orättvis och en aningen felaktig  "Si3rra". Med närmare eftertanke så var den engelska texten inte relevant i mitt inlägg. Men "citering (quote) funktionen"  fanns med i den tidigare engelska texten. Jag kan ha missat på något ställe. Men jag är inte ofelbar. Källa/källor har däremot funnits med hela tiden. Har inte ändrat källor/källa när jag har redigerat mitt ursprungsinlägg, ( endast tagit bort den engelska texten ). Inget i min svenska text är översatt från " google translate" det är och förblir ett felaktigt påstående. Det finns uppenbara grammatiska fel i den svenska texten som jag inte brytt mig om att ändra. Det är ingen artikel. Det är ett inlägg i ett forum. Jag har därför inte lagt ner någon möda på att läsa min text och redigera innehållet. 

 

Alla är bekanta med VirtualBox inget revolutionerande. 

 

Men vad är "Robolinux Stealth VM"  Inforamtion: http://www.robolinux.org/stealth-vm-info/

 

Om Robolinux vet jag inte mycket. Jag vet att utvecklarna är från USA. Den som uttalar sig eller som står som ansvarig för deras produkter/applikationer är John Martinson. Om det varit något skumt med deras applikationer/OS så lär de redan varit offentligt svartlistade. Sådant upptäcks snabbt/nästan omedelbart när ämnet är öppen källkod/Linux. Däremot är deras hemsida en typisk amerikansk/USA hemsida med mycket skryt och reklam. Inget överraskande eller häpnadsväckande. Standard sajt för USA. Inget som får mig att förkasta deras insatser eller goda avsikter för öppen källkod/Linux. 

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...