Beldia Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 I windows 8.1 så gick det inte att spela dessa spel Heroes of Might & Magic III - HD Edition Sid Meier's Civilization V Men nu när jag har lagt in Windows 10 så fungerar dessa spel utan problem och dessutom i 4k läge Jag har provat lite andra spel med och windows 10 gör att det går mycket snabbare att ladda m.m Så min bedömmning av windows 10 och spel blir en jättelyckad kombination Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Det tror jag med då när jag provade Windows 10 TP Build 9841 så provade jag olika speltitlar som t.ex. Fallout 3, Fallout New Vegas, The Elder Scrolls V Skyrim och dessa laddade savefilen betydligt snabbare än i Windows 7 eller 8.1 så jag tror att Windows 10 blir bra för oss gamers. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Berglund Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Testade Star Wars the Old republic och det verka fungera ok. Visst nu när jag testade så spann fläktarna upp ordentligt i min dator och tillslut krashade hela spelet. Men loggade in igen, och denna gången höll den bättre. Men ibland kommer det även om ganska långvariga lagg likt i filhanteraren. Det enda stället som jag inte verka ha problem med är chrome i stort sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Har inte stött på ett enda spel jag inte kunnat köra i 8.1... kompabilitetsläget funkar bra där det behövs. I windows 10 har jag bara testat Crysis 2 och de Asphalt 8 Airborne (Online)... men det förvånar mig inte om det blir lite bättre flyt i 10:an. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 (edited) På denna sida så kan ni kolla om spel, program och enheter är kompatibla med respektive Windows version http://www.microsoft.com/en-us/windows/compatibility/CompatCenter/Home?Language=en-US har detta hamnat fel så rätta det. //DAson Edited March 27, 2015 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts