Gå till innehåll

Windows 10 och spel


Beldia

Recommended Posts

I windows 8.1 så gick det inte att spela dessa spel

Heroes of Might & Magic III - HD Edition

Sid Meier's Civilization V

 

Men nu när jag har lagt in Windows 10 så fungerar dessa spel utan problem och dessutom i 4k läge

 

Jag har provat lite andra spel med och windows 10 gör att det går mycket snabbare att ladda m.m

 

Så min bedömmning av windows 10 och spel blir en jättelyckad kombination

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag med då när jag provade Windows 10 TP Build 9841 så provade jag olika speltitlar som t.ex. Fallout 3, Fallout New Vegas, The Elder Scrolls V Skyrim och dessa laddade savefilen betydligt snabbare än i Windows 7 eller 8.1 så jag tror att Windows 10 blir bra för oss gamers.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Testade Star Wars the Old republic och det verka fungera ok. Visst nu när jag testade så spann fläktarna upp ordentligt i min dator och tillslut krashade hela spelet. Men loggade in igen, och denna gången höll den bättre. Men ibland kommer det även om ganska långvariga lagg likt i filhanteraren. Det enda stället som jag inte verka ha problem med är chrome i stort sett. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte stött på ett enda spel jag inte kunnat köra i 8.1... kompabilitetsläget funkar bra där det behövs.

 

I windows 10 har jag bara testat Crysis 2 och de Asphalt 8 Airborne (Online)... men det förvånar mig inte om det blir lite bättre flyt i 10:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

På denna sida så kan ni kolla om spel, program och enheter är kompatibla med respektive Windows version http://www.microsoft.com/en-us/windows/compatibility/CompatCenter/Home?Language=en-US har detta hamnat fel så rätta det.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...