Gå till innehåll

PC spel som är kompatibla i Windows 10


DAson

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag tänker inte ge mig in i Windows 10 mer efter allt strul med förra builden som var 10036. Håller mig fast vid Windows 8.1 som funkar bra... :)

 

//DAson

 

Här är en lista på dem PC spel som är kompatibla i Windows 10 sidan är på engelska. http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/windows-10-games-compatibility-list/a31335a8-730f-4ac9-8c19-7c8c3a664ced

 

Detta gällde då när Windows 10 var i test stadiet och innan detta var känt med DRM.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt favorit spel Fallout 3 vill inte fungera i Windows 10 har försökt i olika kompatibilitets lägen men inget av dessa hjälper bl.a. Windows 7 och 8 får bara Fallout 3 har slutat fungera så då får jag utesluta detta spel. Det funkade bra förut men inte nu. Det är bra att testa och se om vilka spel som är kompatibla eller inte. Hitman 2, Far Cry 2, The Elder Scrolls V Skyrim funkar utan problem. Fyll på med era spel som funkar i Windows 10.

 

//DAson 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Äntligen har jag fått Fallout 3 att funka i Windows 10 Pro TP Build 10041 hämtade hem Games for Windows LIVE Disabler och Live funktion inaktiveras i Fallout 3 huvudmeny. Det kan va den som är orsaken till att Fallout 3 kraschar, och att jag spelar i Kompatibilitetsläge för Windows 7.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har fått många fler spel att funka i senaste Build 10122 GTA IV, Max Payne, Fallout New Vegas. Lägger till fler titlar vartefter.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Har ingen koll om det har nån förnyelese av kompibla spel i Windows 10. Som det ser ut i föregående inlägg där jag länkade till denna sida http://www.tenforums.com/gaming/2330-list-games-working-windows-10-technical-preview.html så ser det ut som om den uppdateras vartefter.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ghost Recon en spelklassiker från 2001 funkar inte har funkat felfritt i Windows 7, 8 & 8.1 men inte i Windows 10 sätter kompatibilitetsläge XP och 7 men har samma grafikfel bilden blinkar så då är spelet ospelbart. Men mina andra spel som t.ex. 18 Wheels of Steel Across America, Saints Row 2 m.m. funkar bra. Jag gör egen lista på dem spel som är kompatibla i Windows 10 Insider Preview Build 10130 sätter vissa spel som funkade i föregående Windows i kompatibilitetsläge.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Testdade bara som hastigast Windows 10 Build 10162 och Fallout 3 det skulle hela tiden tjata om Games For Windows Live så fort jag stängde ned spelet och den ville att jag skulle hämta hem den nyaste versionen av G4WL men det hjälpte inte det stod om att appen inte fungerade korrekt i Windows 10 Build 10162. Detta funkade bra i Build 10130 men inte i Build 10162 så detta kan va bra för dem som har samma problem som jag. Jag tänker inte testa några mer spel i Windows 10 Build 10162 mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Fallout 3 är uteslutet t.ex. om jag ska installera spelet så dyker det upp ett meddelande som säger att detta spel inte är kompatibelt och det har med Games For Windows Live att göra kan va så att att den versionen är för gammalt men har funkat felfritt i Windows 7 & 8.1.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skapat en egen lista på dem PC spel som är kompatibla med Windows 10. 18 WoS Across America, 18 WoS Pedal To The Metal, Age Of Empires II, Battlefield Vietnam. Crashday, Doom 3, Driver 3, Dungeon Siege, Dungeon Siege II, Far Cry, Far Cry 2, FlatOut 2, FlatOut Ultimate Carnage, GTA III, GTA Vice City, GTA San Andreas, GTA IV, Halo, Hard Truck Apocalypse, Hitman Contracts, NeverWinter Nights, No One Lives Forever 2, Painkiller Overdose, Sacred, Serious Sam The First Encounter, Serous Sam The Second Encounter, Serious Sam 2, Sniper Elite, Soldier Of Fortune Payback, Star Wars Empire Of War, Terrorist Takedown 2 Jag har fler spel i min samling men skriver inte upp allt. Men dessa funkar bra men en del spel använder jag kompatibilitetsläge Windows XP SP2 och Windows 7 läge och då funkar dessa spel som körs i det läget mycket bättre.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju snarare motsatsen är trådrubriken men det kan ju vara bra att veta ändå.

 

Spel som använder sig av två vanliga drm-tekniker kommer inte dra igång i Windows 10. Kända titlar som Grand Theft Auto 3 och Microsoft Flight Simulator 2004 går därför inte att köra från skiva.

...

I och med tian slopar nämligen Microsoft stödet för drm-tekniken Safedisc och vissa versioner av Securom.

...

Orsaken är helt enkelt att dessa gamla tekniker innebär en säkerhetsrisk, och det skulle kräva stora åtgärder för att både kunna köra dem och samtidigt göra det på ett säkert sätt.

...

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634853/windows-10-slopar-stod-for-gammal-drm--hundratals-spel-blir-ospelbara

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
  • 8 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...