Windowsanvändare Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 (edited) Hej!Jag har ett problem som gör att jag inte kan installera appar från Windows store. Det står att "Datorn är inte ansluten till internet." efter att jag försöker installera en app. Jag har Tinywall installerad på datorn. Det jag har försökt med är att tillåta "C:\Windows\WinStore\WSHost.exe" i både Tinywall samt Windows brandvägg samt processen som är Windows store i Aktivitetshanteraren. Trots detta så kvarstår problemet. Hur ska jag göra för att kunna använda Windows store? Edited March 20, 2015 by Windowsanvändare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 1) Varför ha två brandväggar? 2) Tillfälligt stoppa Tinywall och prova? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Windowsanvändare Posted March 17, 2015 Author Share Posted March 17, 2015 1) Varför ha två brandväggar? 2) Tillfälligt stoppa Tinywall och prova? Hej! 1) Tinywall är inte en brandvägg utan det är bara ett program som förbättrar Windows befintliga brandvägg. 2) Jag stängde av Tinywall fast problemet kvarstod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Vad för konto loggar du in med? Är det ett lokalt konto så kan man få problem. Kolla denna tråd med samma problem: http://eforum.idg.se/topic/348382-store-i-w-81/#entry1651328 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Windowsanvändare Posted March 20, 2015 Author Share Posted March 20, 2015 Vad för konto loggar du in med? Är det ett lokalt konto så kan man få problem. Kolla denna tråd med samma problem: http://eforum.idg.se/topic/348382-store-i-w-81/#entry1651328 Jag loggade in med ett lokalt konto. Nu har jag prövat med ett Microsoft konto istället och då fungerar det att installera från Windows store. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts