Gå till innehåll

php kuniga lr flash?


Recommended Posts

hejsan undrar om nån kan hjälpa mig med min hemsida ?

under contackt finns formler  man kan fylla i men det går inte att skicka :P behöver nån som vet hur man gör

jag tror att det är PHP man  använder för att skcika saker i flash ? lr?

om nån kan actionscript på flash för att skicka saker sidan.. www.dj-script.tk här e sidan tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om du har sajten på ett webbhotell brukar de bistå med formulärhanteringsprogram som du kan installera.

Vill du göra det själv så kan du peka ditt formulär till en php-sida som hanterar och skickar iväg ett mail till dig. PHP-filen skulle då se ut ungefär som följer:

<?php

$to = "djscript@djscript.se";

$subject = "Contact";

$body = "Namn: $_POST['namn']rn";

$body .= E-post: $_POST['epost']rn";

$body .= Website: $_POST['website']rn";

$body .= Kommentar: $_POST['comment']rn";

mail ($to,$subject,$body);

?>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okei sätter jag det kåden i flash ? jag får fel medelande att den inte känner igen <?php

har hittat dettta http://www.kirupa.com/developer/actionscri...h_php_email.htm

fattar inte fortfarande asså de här med php e inte min grej å inte engelska heller men jag vet att min server jag använder klarar php.. så som jag har fattat ska jag skapa en php fil som tar emot och skicakr vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, skapa en php-fil och styr om så att formuläret postar till den sidan. Det är inte säkert att det fungerar att starta PHP-koden med "<?php", det kanske räcker med "<?" beroende på hur din server är konfad. I slutet av koden kan du lägga in en sida som styr dig till en annan sida, exempelvis startsidan.

header("Location: http://www.djscript.tk");

Good luck! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...