Gå till innehåll

anslutningsproblem-Löst


kontakten

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har fått ett ovanligt problem. I mi Lenovodator finns som standard 2 versioner? av IE11, den ena med standardutseende,

den andra med ett modernare snitt ( vi kan kalla den IE2). Nu har jag fått det problemet att 1:an har ingen internetkontakt,

medan jag kan surfa som vanligt i 2:an, dock kan jag inte ladda ner ex. säkerhetsprogram för dom säger att internet anslutningen

är off. Men både wifi och fastnät funkar. Har lyckats scanna med ett onlineantispyware, hittade inget. Lenovos internsök

säger att alla datorfunktioner är ok. Vad gör jag. Försökte göra en systemåterställning igår, men det funkade inte heller.

Redigerad av kontakten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det är skrivbordsversionen av Internet Explorer resp. appversionen av Internet Explorer det gäller.

 

Olämpliga eller skadliga program kan göra att internetanslutningen inte fungerar för skrivbordsversionen. Har ditt ordinarie antivirusprogram hittat något nyligen?

 

Du kan pröva med dessa åtgärder för att återställa Internet Explorer:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att inte en proxyserver är inställd

Kontrollpanelen - Internetalternativ - Anslutningar - LAN-inställningar
Avbocka "Använd en proxyserver...."

 

Starta Firefox utan tillägg och det kan man välja i dess Hjälp-meny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte med det, försökte tvåolika återställningspunkter. men den kunde inte utföra åtgärden, skyllde delvis på antivirusprogrammet, trots att jag

avaktiverade det under processen. Får kanske rensa Datorn och återställa. Har som väl är ett hyfsat färskt medie i usbpinnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dessbättre löst problemet.Jag avinstallerade AV-programmet helt och körde återställningen utan problem sedan. Nu funkar allt som det skall igen.

Kanske berodde felet på att jag körde en Beta-version av antivirusprogrammet, det kan uppstå buggar då innan det är stabilt. Tack ialla fall för tipsen, dom har hjälpt mig på vägen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...