Gå till innehåll

Erfarenheter med Windows 10 TP senaste bygget [Löpande]


Jerry Berglund

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Ja jag kör Windows 10 TP Build 10041 och den funkar bra bättre än Build 9926, 10036 mitt Windows Update funkar bra hade problem i förra Builden.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket nöjd med build 10041

Jag får i gång spel som inte går starta i windows 8.1

Spelen blir betydligt snabbbare i windows 10

Startmenyn är katastrof, men med start 10 från ett välkänt företag så blir ju allt toppen

Går inte att ansluta till hemgrupp

One drive, gillar versionen på windows 8.1 mer, tycker det har blivit en försämring med denna version

För mig så fungerar windows update, Vet att vissa har bekymmer med detta

Jag kör nu i skarpt läge och kommer inte att gå tillbaka till windows 8.1

 

Jag har installerat buiild 10041 idag fungerar som det skall,

installationen är gjord på 4 år gammal acer med SSD disk Samsung 840 Pro 256 gb

även hemgruppen fungerar som den gjorde innan,

Även jag har bytt  startmeny till Classic Shell, som jag tycker är bra

one drive har stängt ner, använder 3:e parts program istället.

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste statusuppdatering:

Nu kör alla i familjen windows 10 Build 10041

Min äldsta son som är 14 år är helt lyrisk hur bra spelen funkar (han är kräsen)

Löste bekymret med hemgruppen som jag hade tidigare alla fick lämna och sen skapade vi en ny

Så min familj kommer att köra denna version tills den skarpa finns ute

Jag däremot gillar att testa så jag kommer att med nöje testa senare versioner.

Så summering: Med detta har verkligen Microsoft något bra på gång.

Så när det blir att byta telefon så kommer deras telefon vara även lockande.

 

 

MVH

 

 

Beldia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Håller med fullständigt Windows 10 är mycket bättre än föregångaren Windows 8.1 och att den är snabbare också att starta mina spel, program m.m. Alla mina datorer har Windows 10.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt fungerar ännu bättre än tidigare versioner.

Projekt Spartan  har jag testat, Bland annat på ett Onlinespel (settlers online)

Där funkade den hur bra som helst. Men Aftonbladet klarar den ej av

Har kört F-secure Safe på tidigare versioner, men på detta bygge så går det ej

Vet inte om det är MS eller F-secure som har spärrat men jag får ej kontakt med deras licens server.

Uppgraderingen från 10041 var hur bra som helst mycket snabbare än tidigare, Alla program

även Stardocks start 10 fanns kvar. Så det märks att vi närmar oss en RC

 

 

MVH

 

 

Beldia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clean install med build 10049 ISO.  Några mindre problem med att i11 ej kan öppna vissa sidor.

​Annars rullar allt på och jag använder endast W10 nu,  så jag är nöjd med denna build.

 
ISO fil finns att hämta via PM till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderingen gick bra för mig med har Windows 10 installerad på 2 TB disken  som funkar bättre än 1 TB disken som är en WD Green och den har sparfunktion så det kan va den som ställde till det förut för jag har fått att funka precis som jag vill ha det och med mina spel med. Hos mig funkar Aftonbladets hemsida i Spartan. IE11 är ingen favorit webbläsare jag använder mig mest av Opera. 

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slagit ihop tre trådar med samma innehåll fast olika byggen. Det är ett trevligt och viktigt ämne, men vi behöver inte skapa nya trådar vid varje bygge. Bara notera i inlägget vilket bygge det gäller så kommer det att flyta på bra.

 

Eftersom jag har slagit ihop trådarna kan inläggen se lite konstiga ut.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang 10049

Efter den så slutade dongen att funka en LTE MF821D. Har den via bredbandsbolaget och dom har ingen lösning ännu iaf. Datorn hittar den men start programmet för att skriva in lösen funkar inte.

Någon annan som haft detta problem o har någon lösning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang 10049

Efter den så slutade dongen att funka en LTE MF821D. Har den via bredbandsbolaget och dom har ingen lösning ännu iaf. Datorn hittar den men start programmet för att skriva in lösen funkar inte.

Någon annan som haft detta problem o har någon lösning ?

 

I ett tidigare bygge (bland de första) så testade jag programmet från 3-stickan i kompabilitetsläge vilket fungerade... är det något du gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Detta är första gången jag skriver något positivt om W10. Jag tycker det fungerar bättre nu, har dock bara provat i Virtual Box och build 10041 plus några uppdateringar.

Tidigare har det laggat något fruktansvärt och det har fungerat väldigt dåligt att hämta uppdateringar.

 

Någon som vet vad "fbl_impressive 10049 Profesional" är, är det en ny build eller för den tar lång tid att hämta?

 

Kommer kanske att få svaret snart för den är påväg att installeras.

 

Edit: såg att det var ny Build.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
"Det finns uppdateringar, men 0.00 MB–0.00 MB ledigt utrymme krävs för att ladda ned dem. Ta bort objekt du inte behöver och försök igen."

 

Får jag som meddelande när jag ska hämta 10049 trots 8 GB ledigt utrymme

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tar h-e-lång tid att uppdatera från 10041 till 10049. Har tagit drygt 2 timmar nu och antagligen lång tid kvar.

 

post-1361-0-90709300-1428080799_thumb.pn

 

Edit: efter ca 5h fastnar den på 100%  :(  :( .

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va, finns det en ny bild? Har hårddiskproblemet löst sig, för det är i stort sett det enda jag har att klaga på, förutom då 3 av microsofts egna appar (Kalender, E-mail och kontakt) som fortfarande inte verka fungera. Så delar saker i Windows 10 är som sagt för mig hopplöst, och att leta efter filer på hårddisken kan ta evigheter just p g a dessa evinnerliga laggproblem vid läsandet ifrån mina hårddiskar. Jag gillar helt klart windows 10 annars, men börja mer och mer vilja gå tillbaka till windows 8.1 igen då åtminstånde hårddiskarna inte laggade lika mycket. Men hatar verkligen 8.1 då det känns mycket segare än windows 10, trots detta lagg. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga angående Defragmentering och optimering av diskar.

Har ställt att c: disken ska optimeras (SSD)

D: samt E: defragmentering

Dessa saker en gång i veckan

Men än har det inte kört någon gång.

Någon som vet vilken dag det ska köras automatiskt eller är det en bugg som gör att det inte fungerar?

 

Angående min SSD Samsung 850 EVO ska jag låta windows optimera den eller ska jag använda Samsung Magican?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick problem med uppgradering från Build 10041 till 10049 för det stod och boot loopa i evigheter utan att det hände ett dugg. Efter flera försök att strula med detta så när jag startade jag om och så stod det att den återställde till föregående version men även där hände det inget.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades installera version 10049 med hopp om att man nu fimpat nedstängningen av windows där det räknas upp en massa processer som skall avslutas innan datorn kan stänga av sig. Icke så utan istället för att avsluta alla dessa processer så hänger allt sig och jag kan sitta och titta på alla dessa processer som aldrig avslutas innan jag fullständigt tröttnar och stänger av den hårda vägen med powerknappen. Går det att stänga av eländet med att visa alla dessa processer som skall avslutas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...