Gå till innehåll

Erfarenheter med Windows 10 TP senaste bygget [Löpande]


Jerry Berglund

Recommended Posts

Clean install med eng ISO o svenskt språkpaket build 10056.

Känns väldig snabb, några mindre problem med egna genvägar till startmenyn. Kan ej byta färg på start menyn.

Lite strul på en del sidor med ie11.

Ja det är väl dom  gamla vanliga felen som jag haft på de flesta byggen. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hej alla

 

Sitter och väntar på uppdateringen från 10041 till 10049 och konstaterar att efter 4 timmar så ligger den på 25%.

Funderar på att stoppa den.

 

Har stoppat den nu.

 

Kör in 10056 istället. :D

 

MVH

Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kör nu 10056 med svensk språkfil

Tycker inte det är någon höjdare

Språkfilen missar många texter och jag har dubbla kataloger av allt i mitt användarkonto
2 Bilder, 2 dokument 2 filmer osv.

Tur att det inte är min ordinarie dator.

 

Väntar med spänning på en ny update via insiderprogrammet

 

/Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kör nu 10056 med svensk språkfil

Tycker inte det är någon höjdare

Språkfilen missar många texter och jag har dubbla kataloger av allt i mitt användarkonto

2 Bilder, 2 dokument 2 filmer osv.

Tur att det inte är min ordinarie dator.

 

Väntar med spänning på en ny update via insiderprogrammet

 

/Göte

 

Vet inte vad som har hänt dig, men jag har bara en uppsättning av varje mapp.

Men 10056 är ingen officiellt bygge, så när nästa officiella kommer så kommer det nog inte att funka via winupdate. Så mitt råd till dig är att bita i det sura äpplet och gå tillbaka till 10049 och sen ta hem kommande från windows update, då är det bara att göra en uppgradering och alla program finns kvar.

En annan variant är att du kör ditt vanliga operativsystem t.ex win 8.1 ock kör WM player eller något liknande program så då kan du testa olika operativ system hur mycket som helst och din vanliga dator funkar normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Så mitt råd till dig är att bita i det sura äpplet och gå tillbaka till 10049 och sen ta hem kommande från windows update, då är det bara att göra en uppgradering och alla program finns kvar.

 

Känner för att vara lite lat så jag leker med 10056 ett tag och hoppas att windows update funkar. Om inte så blir det en Clean Installation med en ny iso.

 

Det är ju inte min ordinarie dator så jag har inget viktigt på den.

Testar lite olika program som ren terapi i väntan på The Real Windows 10

 

Ha en trevlig helg alla på forumet önskar

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag mixrat med min dator och äntligen fått att allt fungera.

 

 

1.Jag gjorde en clean install av win 8.1

2. Jag la in alla drivrutiner för mitt moderkort (gick ej att lägga in i win 10)

3. Installerade alla program som jag använder.

4. Gjorde en bootbar usbsticka med win 10 Build 10049

5. Gjorde installationen från skrivbordet och valde att behålla allt.

6. Nu funkar min win 10 med alla program för mitt moderkort som inte gick installera förut.

7. Till och med daemon tools ultra Ramdisk startade och hade kvar allt innehåll

7.Det enda som inte fungerar är Bank id. Men jag har mobilt bank id så det funkar ju ändåJ

8. Men annars fungerar min maskin som en dröm nu.

 

Så slutsatsen är att göra en win 8.1 installation och sen göra en uppgradering till 10049

Så jag rekomenderar om ni vill ha ett bra operativsystem installera win 10 Build 10049

 

Lika bra att hålla sig sen till officiella byggen så blir det inga bekymmer att uppgradera

 

 

Vill ni ha tag på Iso filen så kan jag dela ut den temporärt

 

Skicka ett PM så lägger jag ut länk

 

 

 

 

MVH

 

 

 

Beldia

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som hört om nästa Build skall komma.

 

//DAson

 

Denna information har jag från twitter från Ryska insider vet ej om den är sann men dom verkar ha mycket rätt med vad dom säger.

 

Detta är översatt med google translate

 

10069.0.150419-0022.fbl_impressive_CLIENTPRO_RET_x64fre_en - oss . Bygg WU kommer att finnas i 29 april i 14 timmar GMT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag gjort en ren installation av senaste builden och den ser upp att uppvisar exakt samma problem som tidigare. Seg i läsningen ifrån hårddiskar, samt överlag t o m mer laggig än tidigare.

 

 

Jerry

Hade sådana problem på tidigare byggen

t.ex att kopiera en fil så kunde datorn fundera 30 sekunder innan något hände

 

Men nu på dom 2 sista byggerna är allt sådant borta

Kan bero på att jag kör med 1 SSD samt 2 st Raid set

 

Hoppas att det löser sig för dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jerry

Hade sådana problem på tidigare byggen

t.ex att kopiera en fil så kunde datorn fundera 30 sekunder innan något hände

Men nu på dom 2 sista byggerna är allt sådant borta

Kan bero på att jag kör med 1 SSD samt 2 st Raid set

Hoppas att det löser sig för dig

kan ju vara. Är ju inga Ssd-diskar som min dator kör på. Jag problem med program som ex filmredigering som ibland har svårt att rendera p g a den sega läsningen ifrån hårddiskarna :-( Funderar på att få tillbaka till Windows 8.1 igen även om det är segt där också.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag vete fankens. Antingen är det fel på min dator eller något. Men det verka som den senaste builden hanterar RAM-minnet mycket sämre än tidigare. Jag måste typ stänga av datorn ganska ofta p g a att den blir seg och slö. Den laggar fortfarande ganska bra då och då, men det verka som det blivit någorlunda bättre då jag hittade lite acer-drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också lite trött på dessa builder. Man borde ju tycka att när man rapportera saker så borde saker och ting bli bättre med varje build. Men snarare verka det inte hända något.
Så antar att det kan bero på att Acer kanske har lite för specifik hårdvara eller något. Hårddiskarna är sega i windows 8.1 också, men detta uppdaterande av katalogsystemet har det iallafall inte. Jag tror kanske att för datorns skull bör jag nog gå tillbaka till windows 8.1 och lida igenom den tills windows 10 är klar. Föredrar helt klart windows 10 annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...