Gå till innehåll

Erfarenheter med Windows 10 TP senaste bygget [Löpande]


Jerry Berglund

Recommended Posts

Har stora problem med att komma åt filerna jag har på en NAS i nätverket, ser den/dom överhuvudtaget inte i windows explorer, när jag gjort en clean install av windows 10 build 10074.

Om jag istället uppgraderar från windows 8.1. så funkar samma sak klockrent.

Tacksam om någon har tips om hur man ska  konfigurera nätverket så det även funkar i den rena installationen för det är ju det jag vill göra när allt är klappat och klart för RC-versionen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Har stora problem med att komma åt filerna jag har på en NAS i nätverket, ser den/dom överhuvudtaget inte i windows explorer, när jag gjort en clean install av windows 10 build 10074.

Om jag istället uppgraderar från windows 8.1. så funkar samma sak klockrent.

Tacksam om någon har tips om hur man ska  konfigurera nätverket så det även funkar i den rena installationen för det är ju det jag vill göra när allt är klappat och klart för RC-versionen. 

 

 

Vet ej vad du har för Nas

Hade själv problem med detta

 

Jag har en Netgear duo 

Jag använde deras program raidar

så då kom jag åt filerna och kunde mappa upp i nätverket.

 

Antar att du har något liknande program för din nas

 

 

MVH

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har en WDMyCloudEX2 och det finns program för det men de behövs inte i windows 8.1 och inte heller när jag uppgraderat från windows 8.1 till windows 10. Så det måste vara någon inställning som inte är rätt i den rena installationen. 

Skumt.

 

Edit: Hittade just något som ser intressant ut i sammanhanget. När jag går in i kontrollpanelen och vidare in på "autentiseringshanteraren" så hittar jag under windows autentiseringsuppgifter inlagt min NAS med lösen m.m. Se nedan. Kanske något att prova i den rena installationen också.

post-14792-0-62443700-1431534419_thumb.j

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag väl hade installerat Windows 10 Build 10122 så installerades drivrutiner för ljudkortet men grafikdrivrutiner fick jag installera själv och det brukar jag göra och om inte Windows gör det t.ex. Windows 7 eller 8.1 via Windows Update. För övrigt så tycker jag att Build 10122 är den bästa Builden som funkar bra ihop med mina spel och mina favorit program.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att den är på engelska

 

Översatte detta från en rysk insider

 

Should I be updated with 10122.0.150513-1845 to build 10125.0.150516-2126 ?
Yes !, definitely worth it :)
Now in June, waiting for RTM-Escrow ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Ska bara tala om att Build 10130 funkar som en dröm gillar faktiskt Start-menyn inga extra program där inte och mina spel funkar bra. Nya ikonerna som är med i denna Build är mycket snyggare än dem sa var i  Build 10122.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Är fashinerad över hur buggarna bara försvinner en efter en och hur det verkligen närmar sig ett färdigt OS så här veckorna innan release. Som tidigare rapporterats i någon tråd så hänger sig fortfarande www.kristianstadsbladet.se i både Internet Explorer och Edge... inte många andra webbsidor jag haft det problemet på.

 

Övrigt? Login-skärmen borde inte ha ett "wallpaper" eller åtminstonde skulle man få välja vilket man vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som testar Windows 10 Build 10162 beskriv hur ni är positiva till den Builden hur bra den är osv.

 

//DAson

Jag kunde inte ens installera den från WU och build 10159 så den blev inte ens installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...