Cacke Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Jag har kopierat från Eforum för den man hjälpte har samma problem. Översätt detta till engelska. Det går ju också att kolla om nedanstående hjälper:Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.2. Välj första fliken.3. Klicka sen på "Selektiv start".4. Bocka ur alternativet "Läs in autostartobjekt".5. Välj fliken "Tjänster".6. Bocka för alternativet "Dölj Alla Microsoft Tjänster".7. Klicka på "Inaktivera alla".8. Klicka nu på Verkställ och OK.9. Starta om datorn.Steg 2. Sök efter och installera uppdateringar1. Klicka på Start-knappen och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck på Enter.2. Klicka på "Sök efter uppdateringar" i det övre vänstra hörnet.3. Installera de hittade uppdateringarna.4. Starta om datorn.Upprepa detta steg tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera.Obs! Utför steg 3 oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej.Steg 3. Återställ datorn till Normal Start1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.2. Välj första fliken.3. Klicka sen på "Normal start".4. Klicka nu på Verkställ och OK.5. Starta om datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Se https://support.microsoft.com/en-us/kb/929135 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Tack, jag ska se om jag kan få datorn att installera resten av windows update filerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Den kunde inte installera ändå. Finns de fler knep? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Om du behöver hjälp med att Windows Update inte kan installera uppdateringar bör du nog antingen byta rubrik på den här tråden eller börja på en ny. När det gäller problem med Windows Update är det bra att specificera vad man har för Windows-variant och Service Pack, vilka uppdateringar som inte går att installera (KB-nummer) och vilka felkoder man får. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted March 31, 2015 Author Share Posted March 31, 2015 ok ska se vad jag kan göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts