Lasse B Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Fråga då jag är lite osäker på denna valfria uppdatering. Bör man ladda hem denna ?? Se nedan. Realtek Semiconductor Corp. - Audio Device, Other hardware - Realtek High Definition Audio Hämtningsstorlek: 66,3 MB Datorn kanske måste startas om för att den här uppdateringen ska börja gälla. Uppdateringens typ: Valfri Realtek Semiconductor Corp. Audio Device, Other hardware software update released in December, 2014 Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Ja varför inte? Uppenbarligen är det en uppdatering av drivrutinerna till ditt ljudkort. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Ok, bra. Kan bero på ny dator, gjorde ren installation, därför. Tackar. Ha en bra dag. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Fick den själv med en nyinstallation för en vecka sen. Kladdade till ljudet så det inte gick att använda hörlursuttaget till externa högtalare. Slutade med att jag fick plocka hem drivrutinerna från Realtek istället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 En fråga till, ang. valfri uppdatering. Jag la in denna, var det okej, vad är det egentligen ?? Intel Corporation - Graphics Adapter WDDM1.1, Graphics Adapter WDDM1.2, Graphics Adapter WDDM1.3 - Intel® HD Graphics Family Installationsdatum: 2015-04-01 15:30 Installationsstatus: Lyckades Uppdateringens typ: Valfri Intel Corporation Graphics Adapter WDDM1.1, Graphics Adapter WDDM1.2, Graphics Adapter WDDM1.3 software update released in March, 2015 Tror jag vet men inte säker. Tacksam för ett svar. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Grafikkortet! Det är alltid en fördel att installera nyare drivrutiner. Det är ytterst sällan ett system mår sämre av uppdaterade drivrutiner, men visst kan det hända. Själv hade jag nog bara otur sist. (enl tidigare svar) // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 Var det okej att ta hem den uppdateringen, lite osäker när det kommer valfria. Eller skall man ta hem alla valfria som kommer. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Manneman Posted April 1, 2015 Solution Share Posted April 1, 2015 Är där en hel drös med valfria så se till att göra en egen återställningspunkt, bara. Men kort "JA", det är ok att ta hem alla valfria uppdateringar! MS sätter dom som valfria då det inte har med operativsystemet (eller deras produkter) att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 Tackar. Då kan jag sova lugnt i natt. Ha en bra kväll. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts